شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج:

مسابقات خانوادگی قرآن باعث ایجاد انگیزه می‌شود

شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج گفت: بار معنوی مسابقات قرآنی بسیج برای من از هر جایزه‌ای باارزش‌تر است برگزاری خانوادگی مسابقات قرآنی باعث ایجاد انگیزه در میان خانواده و فرزندان می‌شود.

زهره ورمزیار که به همراه همسر و دو فرزند خود از شهر همدان در مسابقات خانوادگی قرآن کریم بسیج کشور شرکت کرده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: به همراه خانواده در این مسابقات قرآنی شرکت کردم فرزند بزرگم میکائیل ۱۸ سال دارد و فرزند کوچک‌ترم حنانه ۱۳ سال دارد.

ورمزیار ادامه داد: همسرم محسن ورمزیار استاد ممتاز قرآنی است که نقش بسزایی در قرآنی شدن فرزندانمان دارد و به پیشنهاد همسرم در این مسابقات برای اولین‌بار شرکت کردیم.

وی اضافه کرد: سطح مسابقات خوب بود، اینجا حرف رقابت نیست؛ بلکه قرارگرفتن خانواده‌های قرآنی کنار هم است، ان‌شاءالله همه شرکت‌کنندگان دست پر از این مسابقات به شهرهای خود بروند، معنویت این مسابقات بهترین جایزه است و من و خانواده من نیز به دنبال بار معنوی این مسابقه هستیم، از صمیم قلب می‌گویم برنده‌شدن برای من در این مسابقات ملاک نیست.

ورمزیار خاطرنشان کرد: به قرائت قرآن علاقه زیادی دارم و در منزل به‌صورت مداوم قرآن قرائت می‌کنم، پسرم ۹ جز قرآن را حفظ است و ترتیل را زیر نظر پدرش ادامه می‌دهد و دخترم هم در حال آموزش ترتیل قرآن کریم نزد پدرش است.

شرکت‌کننده مسابقات قرآن بسیج گفت: راه قرآنی در خانواده ما ادامه خواهد داشت و برای این کار هم فرزندان را تشویق کرده و شرایط خانه را برایشان فراهم خواهیم کرد، خوشبختانه خودشان هم مشتاق هستند برگزاری مسابقات خانوادگی نیز باعث ایجاد انگیزه در بین خانواده‌ها می‌شود، همکاری خانوادگی باعث شد به این بخش از مسابقه راه یابیم.

مادر قرآنی افزود: همراهی خانواده اثر زیادی در قرآنی شدن فرزندان دارد، با صبر و حوصله موضوعات را باید پیش برد فرزندان از رفتار پدر و مادر الگو می‌گیرند، اگر حمایت، دقت نظر و حساسیت‌های همسرم نبود تا این مرحله راه پیدا نمی‌کردیم.

ورمزیار خاطرنشان کرد: در دعوت فرزندان به این مسیر من به‌عنوان مادر خانواده نقش بیشتری داشتم، موضوع را مدیریت کردم، پسرم هم دانشجو است و هم شاغل است شرایط را طوری فراهم کردم که بتواند به مسابقات قرآن هم فکر کند، فرزندان را در مسیر قرآن باید درک کرد تا آن‌ها هم شما را درک کنند.

وی تأکید کرد: باتوجه‌به روحیات فرزندانم، من و همسرم برنامه‌های تشویقی برای هدایت آنها به سمت قرآن را نیز جز برنامه‌های خود داشتیم.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/47328
اخبار مرتبط

نظرات شما