مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم مطرح کرد:

۸۰ درصد قم زیرپوشش شبکه فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: هم اینک بیش از ۸۰ درصد از شهر قم زیرپوشش شبکه اینترنت فیبر نوری قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد غلام‌پور افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا چند ماه آینده تمام پهنه و نقاط شهر قم از قابلیت اتصال و استفاده از شبکه فیبر نوری برخوردار خواهد شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به برخی از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری نسبت به ADSL۲+ بیان داشت: سرعت تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه (۱۰۰ برابر سرعت ADSL+)، پایداری و بدون قطعی و اختلال و مقرون‌به‌صرفه بودن از مزیت‌های اینترنت فیبر نوری است. غلام‌پور مشترکان کنونی اینترنت فیبر نوری در شهر قم را مورد اشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: هم اینک افزون بر ۲۲۰ هزار نفر از مردم قم به شبکه اینترنت فیبر نوری متصل شده‌اند.
وی بیان کرد: ساکنان قم می‌توانند با مراجعه به سایت www.iranfttx.ir از وضعیت پوشش محل سکونت خودآگاه شوند و با مراجعه به سایت شاتل www.shatel.ir و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۰۰۰۰ درخواست خود را برای دریافت این سرویس ثبت کنند.
وی همچنین در خصوص آخرین پیشرفت‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند افزود: با اتصال شهرداری دستجرد پس از شهرداری کهک به‌عنوان دومین شهرداری استان به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و همچنین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، امید است در سال آینده باقی شهرداری‌ها هم به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات متصل شوند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48192
اخبار مرتبط

نظرات شما