امام‌جمعه قم:

عملیات «وعده صادق» نشان از شجاعت سپاه بود

امام‌جمعه قم گفت: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» جهان را تکان داد و معادلات منطقه را تغییر داد این عملیات دفاعی و در مقابل جنایات اسرائیل انجام شد این عملیات شفاف اعلام شد البته سپاه می‌توانست غافلگیرانه انجام دهد؛ اما آن را اعلام کرد که نشان‌دهنده اوج شجاعت بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های امروز نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار داشت: در روایات سه نوع عبادت وجود دارد، عبادت از ترس و رهایی از جهنم، عبادت برای کسب درجات بهشت و عبادت از سر شکر که معطوف به جلال خداوند است عبادت اول عبادت بردگان، عبادت دوم عبادت بازرگانان و عبادت سوم عبادت آزادگان است که عبادت آزادگان دارای درجه بالاتری است که خود به چند درجه تقسیم می‌شود عبادت از سر حب خداوند و عبادت از سر اینکه خداوند شایسته عبادت است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: بندگان موفق خداوند کسانی هستند که در مسیر عبادت توقف نمی‌کنند و مدام مسیر ناب عبادت و بندگی را طی می‌کنند، بعد از ماه مبارک رمضان پای عهد خود بمانیم و در مسیر عبادت این پله‌ها را طی کنیم و چشم ما به آن قله و آفاق بلند باشد و این مسیر را از ائمه فراگیریم.

وی بیان داشت: اقدامات خوبی در حوزه ساخت مسکن انجام شده حتماً پیوست فرهنگی و مقاوم‌سازی مدنظر گرفته شود برداشتن بار مسکن از دوش خانواده یعنی برداشتن ۵۰ درصد مشکلات خانواده که باید ادامه داشته باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» جهان را تکان داد و معادلات منطقه را تغییر داد این عملیات دفاعی و بر اساس منطق اسلامی، حقوقی و بین‌المللی در مقابل جنایات اسرائیل انجام شد و در حد پاسخ به شرارت این رژیم جنایت‌کار در سوریه بود این عملیات شفاف اعلام شده بود و غافلگیرانه نبود البته سپاه می‌توانست غافلگیرانه انجام دهد؛ اما آن را اعلام کرد که نشان‌دهنده اوج شجاعت بود.

وی با بیان اینکه این عملیات حکیمانه، صبورانه، بدون دستپاچگی و با حکمت انجام شد، افزود: این عملیات مستقیم از مسیر هزارکیلومتری انجام شد و نیابتی نبود هرچند محور مقاومت نیروهای نیابتی نیستند و لشکریان برآمده از اراده امت اسلام هستند و روی پای خود ایستادند و فرمانده آنها حضرت امام خامنه‌ای است.

هیمنه رژیم صهیونیستی در هم کوبیده شد

اعرافی تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» در حالی انجام شد که آمریکا و اسرائیل و خائنین منطقه آماده بودند هر کاری که می‌خواستند انجام دادند و کارهایی که انجام ندادند را نیز نتوانسته بودند وگرنه انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این عملیات چند ویژگی داشت، گفت: حمله‌ای فراتر از مرزها و بر فراز چند کشور انجام شد، حمله پیشرفته موشکی و پهپادی و ترکیبی بود،  قابل‌قبول بود البته حد نهایی توان ایران نبود، همه دنیا گفتند گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان سه‌لایه دفاعی رژِم منحوس صهیونیستی با پهپادها و موشک‌هایی ایران در هم کوبیده شد و هیمنه سیاسی، نظامی، اقتصادی و دفاعی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان او باقدرت الهی درهم‌شکسته شد.

امام‌جمعه قم اضافه کرد: همچنین تحلیل‌ها و برآوردهای تئوریسین‌های غربی و منطقه‌ای نقش‌برآب شد؛ زیرا وقتی رهبری با آرامش می‌گفتند جواب رژیم صهیونیستی را خواهیم داد، تحلیل‌گران غربی تصور نمی کرند این جواب گسترده داده شود، از طرفی فقط برخی از تجهیزات محدود در این عملیات به کار گرفته شد قدرت ایران بیش از آنچه در «وعده صادق» دیده شد وجود دارد.

اعرافی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این بود که بسیار از کشورها از دوست و دشمن وساطت می‌کردند که ایران اقدام نکند؛ اما اینجا جای وساطت نبود ما صبوریم و بی‌جهت سمت جنگ نمی‌رویم؛ اما شجاع، مدافع و مقتدر هستیم.

وی با بیان اینکه این عملیات دستاوردهای خوبی هم داشت، عنوان کرد: تغییر معادلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی منطقه، مبلغ گفتمان نوین مقاومت و شکل‌گیری قدرت تمدنی جدید، سپری‌شدن زمان رعب و وحشت از این رژیم و ایجاد موج همگرایی در عالم و امت اسلام در برابر این رژیم خبیث از جمله دستاوردهای این عملیات بود.

گفتمان موشک تمام نشده

امام‌جمعه قم تأکید کرد: این عملیات نشان داد جایگاه محور مقاومت گفتمان معرفتی است که نیاز به موشک داد و آنها که می‌گفتند گفتمان موشک تمام شده است اشتباه می‌کردند.

اعراف عنوان داشت: فلسطین بداند به‌رغم خیانت حکام عرب، ایران اسلامی، محور مقاومت و دل ملت ایران با آنها است، آمریکا ضعیف و سست است اسرائیل از آن هم سست‌تر است.

وی ادامه داد: ملت ایران در کنار یکدیگر و در کنار نیروهای مسلح و گوش‌به‌فرمان امام خامنه‌ای در این مسیر ثابت‌قدم خواهند ماند، فریاد این ملت در قدس و در مراسم‌های گوناگون را همه شنیدند فریاد این ملت هماهنگ با عملیات «وعده صادق» لبیک یا رسول‌الله و لبیک یا حسین بود، ما اهل منطق حکمت  آگاهی و گفتمان بشر هستیم؛ اما در جای خود شجاع و آماده پاسخگویی به جنایات دشمن هستیم
.
امام‌جمعه قم گفت: حجاب قانون اسلام و نقطه تقابل زندگی اسلامی و سبک غربی است و از نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور تقدیر می‌کنیم، هنجارشکنی‌ها با اقدام درست درمان شود بار اصلی بر دوش زنان و مردان متدین است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/48447
اخبار مرتبط

نظرات شما