نگران بازگشایی پاساژهای قم و موج‌گیری مجدد کرونا هست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه ستاد اطلاع‌رسانی قم درسالن کرامت استانداری بیان کرد: این اصناف باید به تمام پروتکل‌های مصوب پایبند باشند.

وی اضافه کرد: تا پایان ۲۹ فروردین‌ماه، ۴۴ هزار و ۸۹۶ مورد بازرسی از اصناف قم انجام‌ شده و در تا حد امکان از پملب کردن واحدهای صنفی خودداری شده و صرفا به اخطار آموزشی بسنده شده‌است.

وی ادامه داد: با این وجود ۲۹۷ واحد صنفی استان غیرفعال و ۹ واحد نیز پملب شده‌است، درمجموع بیش از ۵۰ درصد صنوف قم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

محبی عنوان کرد: از امروز بازرسی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف قم به‌دقت نظر و سخت‌گیری بیشتری دنبال می‌شود.

وی گفت: ۴۵ هزار از اصناف قم در سامانه سلامت تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و درمجموع وضعیت قم مطلوب است.

وی ابراز کرد: رسانه‌های قم اصناف را برای ثبت‌نام در سامانه سلامت و فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار تن از مردم قم در مرحله اول طرح سلامت، غربالگری شدند و مرحله دوم این طرح نیز مانند مرحله اول ادامه پیدا خواهد کرد.

کرونا جدی گرفته نمی‌شود

وی بابیان اینکه برخی از مردم کرونا را جدی نمی‌گیرند، اضافه کرد: حساسیت بسیاری از مردم نسبت به سئوالاتی که در طرح غربال‌گری انجام می‌گیرد از بین رفته شده و اصولا این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: کرونا همچنان به‌عنوان یک بیماری جدی در قم جولان می‌دهد و هیچ زمانی برای پایان آن متصور نیست و دراین‌بین بی‌تفاوتی مردم و جدی نگرفتن آن می‌تواند بسیار مشکل‌آفرین باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴۵۰ هزار تن از مردم قم در سامانه خود اظهاری سلامت ثبت کردند و با تمامی افرادی که مشکوک به کرونا بودند تماس‌های لازم برای مراقبت‌های بیشتر انجام ‌گرفته شده‌است.

محبی اظهار داشت: توانمندسازی و فرهنگ عمومی نسبت به رعایت اصول خود مراقبتی مهم‌ترین شرط استان در مقابله و پیشگیری از کروناست.

وی در ادامه اظهار کرد: مساجد برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید اطلاعات خود را در سامانه سلامت ثبت و شکل فعالیت خود در ماه رمضان را مشخص نمایند.

رییس مرکز بهداشت قم گفت: در حال حاضر برگزاری تجمعات مذهبی در ماه رمضان ممنوع است و نباید هیچ مراسم مردمی شکل بگیرد.

ثبت‌نام ۹۰ درصد اصناف قم در سامانه سلامت

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه گفت: ۹۰ درصد از اصناف قم تاکنون در سامانه سلامت اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

امیرحسین پروان ادامه داد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قالب صنوف پرخطر قم غیرفعال بود و از فعالیت آن‌ها خودداری به عمل آمد.

وی اضافه کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی درمجموع ۳۰۰واحد صنفی قم به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی ادامه داد: در استان قم ۳۵ هزار واحد صنفی پروانه دار و ۱۰ هزار واحد فاقد پروانه مشغول فعالیت هستند.

پروان گفت: قم در ثبت‌نام اصناف در سامانه سلامت در رتبه نوزدهم کشور قرار دارد و بیش از ۴۰ هزار واحد صنفی و غیر اصناف در این سامانه ثبت‌نام کردند.

فرهنگ هم‌زیستی با کرونا تبیین شود

مدیر خانه مطبوعات قم نیز دراین جلسه گفت: یکی از دلایل استقبال مردم در طرح غربال‌گری وجود منفعت برای مردم بود و در مرحله دوم هم باید مساله‌ای برای رغبت مردم اندیشیده شود.

مرتضی داستانی خاطرنشان کرد: در نانوایی‌های قم مساله فاصله‌گذاری اجتماعی به‌هیچ‌وجه رعایت نمی‌شود و این مساله در ماه رمضان تشدید می‌شود.

وی تصریح کرد: گفتمان رسانه‌های استان و مسئولان باید به سمتی برود که مردم را نسبت به تغییر سبک زندگی، همزیستی با کرونا و شرایط جدید در دوران پساکرونا آماده کند.

داستانی اظهار داشت: بسیاری از مردم از پروتکل‌هایی که باید در مساجد رعایت شود اطلاعاتی ندارند و حتی این اطلاعات در اختیار رسانه‌ها هم وجود ندارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18639
اخبار مرتبط

نظرات شما