سخنگوی سازمان آتش نشانی قم مطرح کرد:

پرتاب مواد محترقه به خودروهای آتش نشانی در قم /خارج شدن چند خودروی آتش نشانی از چرخه عملیات

سخنگوی سازمان آتش نشانی قم با اشاره به اینکه در چهارشنبه سوری سال گذشته به علت پرتاب مواد محترقه به خودروهای امدادی چند خودرو از چرخه عملیات خارج شد گفت: درخواست می کنم در چهارشنبه آخر سال به سمت خودروهای آتش مواد محترقه پرتاب نکنید، این خودروها برای نجات شهروندان اعزام می شوند.

حمید کریمی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: عملیات های سازمان آتش نشانی قم در چهارشنبه سوری سال ۹۸به این شرح بود که ۳۰ مورد عملیات حریق و ۳۵ مورد خدمات ایمنی توسط آتش نشانان قم انجام شد که این ۳۵ مورد خدمات ایمنی اکثرا شامل حوادث مختص چهارشنبه سوری از جمله آتش زدن ضایعات و لاستیک بود و دو مصدوم بر جای گذاشت اما در چهارشنبه سوری سال ۹۹ بیش از ۴۳ حریق اطفا شد و ۴۹ مورد خدمات ایمنی ارائه شد که ۱۲ مصدوم بر جای گذاشت چهار مصدوم در حادثه حریق و دو مصدوم در حوادث دیگر و شش مصدوم در خدمات ایمنی بود.

کریمی افزود: در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته دو جوان به علت حمل و نقل و استفاده از مواد محترقه مصدوم شدند که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند. 

 
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: از شهروندان می خواهیم از ترددهای غیر ضروری در چهارشنبه آخر سال خود داری کنند، در روزهای پایانی سال مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند در مسیر تردد دانش آموزان به مدرسه از فرزندان خود در برابر افراد سود جو که اقدام به فروش مواد محترقه می کنند مراقبت کنند.

وی عنوان داشت: از انباری ها و کمدها داخل زیر زمین های منازل سرکشی کنند تا مبادا فرزندانشان در این محل ها اقدام به نگهداری مواد محترقه و بمب های دستی که.

کریمی تصریح کرد : از شهروندان می خواهیم خودروهای خود را زیر ترانس های برق و تیرهای برق پارک نکنند، در روزهای منتهی به آخر سال سعی کنند خودروهای خود را در پارکینگ یا حیاط منازل پارک کنند، و پنجره های که به سمت کوچه باز می شود را حتما بسته نگه دارند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: از مردم خواهش می کنیم از گذاشتن وسایل مستعمل مانند مبل و کمد در کوچه خودداری کنند، اگر خواستند این کار را انجام دهند حتما با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم جهت جمع آوری این وسایل تماس بگیرند.


کریمی تاکید کرد: اگر شهروندان دپوی لاستیک های ضایعاتی و چوب و الوار را مشاهده کردند حتما با فرماندهی ۱۱۰ ناجا تماس بگیرند تا جهت جمع آوری اقدام شود زیرا افراد سود جو با دپوی این ضایعات در چهارشنبه آخر سال اقدام به آتش زدن در معابر می کنند.

وی گفت: برای عزیمت خودروهای امدادی از جمله آتش نشانی برای حوادث احتمالی معابر را باز نگه دارند و به سمت خودروهای امدادی مواد محترقه پرتاپ نکنند، زیرا این خودروها متعلق به مردم است و با پول خود مردم تهیه شده است متاسفانه سال گذشته تعدادی از خودروهای آتش نشانی به علت پرتاب مواد محترقه و سنگ و آجر دچار آسیب شدند و از چرخه عملیات خارج شدند


انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/32082
اخبار مرتبط

نظرات شما