قم آمادگی تبادلات تجاری با فنلاند را دارد/فرش دستباف قم برند است

استاندار قم گفت: استان قم برای ارتباط و تبادلات تجاری با کشور فنلاند آمادگی دارد و ظرفیت های خوبی در صنایع دستی، فرش ابریشم، صنایع پتروشیمی و انگشترسازی قم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمد تقی شاهچراغی روز چهارشنبه در دیدار «کاری کاهیلوتو» سفیر فنلاند در ایران، با ابراز خرسندی از سفر وی به شهر قم، طی سخنانی بیان کرد: با چشم اندازی که از مذکرات وین وجود دارد امید است با رفع تحریم‌ها شاهد افزایش تبادلات بین دو کشور به خصوص در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های روز باشیم.

شاهچراغی افزود: در صورت عدم رفع تحریم‌ها نیز، استان قم از ظرفیت تهاتر برای تبادلات تجاری با کشور فنلاند برخوردار است.

استاندار قم با بیان اینکه ایران، هراسی از تحریم ندارد و در هر صورت برنامه‌های خود را با قدرت دنبال می‌کند، ادامه داد: صنایع زیرگروه پتروشیمی، شرکت‌های دانش بنیان و نیروی انسانی جوان از مزیت‌های مهم استان قم است.

شاهچراغی تمدن ۷ هزار ساله قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ظرفیت بالایی در صنایع دستی به خصوص فرش ابریشم و دستباف داریم گفت: فرش دستباف قم دارای برند جهانی است.

وی افزود: قم به دلیل قرارگیری در فلات مرکزی ایران در یک اقلیم گرم و خشک واقع شده و با چالش کم آبی مواجه است و از این رو ما علاقمند به استفاده از تجربیات و فناوری‌های کشور فنلاند در زمینه مدیریت آب و پساب هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم فنلاند اهل مطالعه و تحقیق هستند، گفت: قم نیز کانون علما و نخبگان علمی است و جا دارد رابطه نخبگانی بین فنلاند و قم افزایش یابد. این روابط برای شناخت اسلام واقعی و اصیل و همچنین شناخت ماهیت جریان‌های تکفیری مؤثر است.

استاندار قم گفت: هم اکنون هزاران طلبه و دانشجو از کشورهای مختلف دنیا در سطح مؤسسات حوزوی و دانشگاهی قم مشغول تحقیق و تحصیل در رابطه با اسلام واقعی و ضد تکفیری هستند.

سفر به قم یک امتیاز ویژه برای هر دیپلمات است

کاری کاهیلوتو سفیر فنلاند در ایران نیز در این دیدار بیان کرد: سفر به قم یک امتیاز ویژه برای هر دیپلمات است و ما گزارش این سفر را به مقامات و همچنین جامعه شیعه فنلاند برای افزایش تعاملات و همکاری‌های دوطرفه ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: فنلاند در حوزه مدیریت آب، فاضلاب، پسماند از تجربه و فناوری‌های بالایی برخودار است که این تکنولوژی‌های می‌تواند برای مدیریت بهینه حوزه آب و فاضلاب به کمک استان قم بیاید.

سفیر فنلاند با اشاره به برخی ظرفیت‌های مهم همکاری بین دو کشور ایران و فنلاند بیان کرد: فنلاند در زمینه تکنولوژی‌های نوین می‌تواند بیشترین همکاری و تبادلات تجاری را ایران داشته باشد.


انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/32086
اخبار مرتبط

نظرات شما