ورود ۱۰ سیستم اطفا حریق واترمیست به آتش‌نشانی قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از خریداری و ورود ۱۰ دستگاه سیستم پیشرفته اطفا حریق واترمیست به ظرفیت عملیاتی سازمان آتش نشانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس جعفری در حاشیه رونمایی از سیستم اطفا حریق واترمیست آتش‌نشانی قم، با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات عملیاتی آتش‌نشانی اظهار داشت: این سیستم واترمیست از بالاترین تکنولوژی روز دنیا برخوردار است.

وی، موارد استفاده از واترمیست را یادآور شد و افزود: این سیستم در معابر باریک، بازارها و آپارتمان‌های بلندمرتبه که خودروهای آتش‌نشانی امکان ورود به آن را ندارند، مورداستفاده قرارگرفته و بر روی موتورسیکلت نیز امکان نصب دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: این سیستم با ظرفیت آبی ۱۲ لیتر برای اطفا حریق یک خودرو و یا آپارتمان ۷۰ متری کافی بوده و وزن کلی سیستم نیز ۲۵ کیلو است که یک آتش‌نشان می‌تواند آن را به‌راحتی به‌صورت کوله انتقال دهد.

وی، سیستم این اطفا حریق را موردتوجه قرار داد و گفت: این سیستم می‌تواند آب را به دو دهم میکرو تبدیل کرده و قدرت نفوذپذیری آب را نیز ۱۵۰۰ برابر بیشتر کند و قدرت اطفا حریق آن نیز ۵۰ برابر بیشتر است.

جعفری تأکید کرد: مهم‌ترین کاربرد این سیستم استفاده در مراسمات مذهبی شهری است که با توجه به ترافیک شهری به‌خصوص در ایام نیمه شعبان، امکان ورود سریع خودرو به معابر نیست و در ایام نیمه شعبان نیز در رینگ منتهی به مسجد مقدس جمکران و پیرامون حرم مطهر مستقرشده مورداستفاده قرار می‌گیرد


انتهای پیام/


منبع:روابط عمومی شهرداری قم
http://qomefarda.ir/32297
اخبار مرتبط

نظرات شما