تیم‌های نظارتی بهداشت در محورهای مواصلاتی قم مستقر شدند

مدیرگروه سلامت و محیط کار مرکز بهداشت قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رعایت نکته‌های بهداشتی در شهر قم به‌ویژه در روز نیمه شعبان گفت: تیم‌های نظارتی در حرم مطهر بانوی کرامت، مسجد جمکران، مسیر پیاده‌روی نیمه شعبان و محورهای مواصلاتی به قم مستقر شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نرگس جعفری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مرکز بهداشت برای نیمه شعبان و ایام نوروز اظهار داشت: تیم‌های مراقبتی در حوزه واکسیناسیون و نمونه‌گیری و تیم‌های نظارتی نیز در مکان‌های مختلف از جمله حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران، محورهای مواصلاتی به جمکران و حرم و همچنین محورهای مواصلاتی شهر مقدس قم در حال فعالیت هستند.

وی با ذکر اینکه ۲۰ تیم دو نفره در داخل مسجد جمکران در کنار خادمان سلامت در حال فعالیت هستند تصریح کرد: برخی نیز در اطراف جمکران نظارت بر موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را دنبال می‌کنند و نسبت به مباحث زیست محیطی گزارش‌های لازم را به مسئولان می‌دهند.

جعفری با بیان اینکه کنترل کیفیت آب نیز توسط متخصصان در مواکب درحال انجام است، مطرح کرد: پنج تیم در اطراف حرم مطهر مستقر شده و فعالیت‌های مختلف از جمله تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دنبال می‌کنند.

مدیر گروه سلامت مرکز بهداشت قم از استقرار ۲۰ تیم سلامت حرفه‌ای در داخل حرم  بانوی کرامت یاد کرد و گفت: این افراد نظارت بر فعالیت‌های مختلف را به‌عنوان خادمان سلامت دنبال می‌کنند و در این راستا از ظرفیت نیروهای هلال احمر نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشجویان برای نظارت بر وضعیت بهداشتی فعالیت‌های مختلف در نیمه شعبان عنوان کرد: تیم‌های نظارتی بهداشت قم نسبت به فعالیت اغذیه‌فروشی‌های داخل شهر نیز توجه لازم را داشته و مراقبت هستند تا وضعیت داخل شهر از کنترل بهداشت خارج نشود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32341
اخبار مرتبط

نظرات شما