۴۱ درصد جمعیت شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب است

مدیرعامل آبفای قم گفت: ۴۱ درصد جمعیت شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب است که امیدواریم با کمک مسئولان و نمایندگان مجلس بتوانیم ظرفیت‌های لازم را برای توسعه این بخش ایجاد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از روابط اداره آب و فاضلاب استان قم، مهندس حسن بختیاری در بازدید احمد امیرآبادی نماینده قم در خانه ملت از شرکت آب و فاضلاب استان یکی از نیازهای اساسی توسعه شهری را توجه به موضوع جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب دانست و گفت: متأسفانه در این بخش با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه هستیم و در این زمینه جزو رتبه‌های آخر شهرهای کشور قرار داریم.

وی متوسط کشوری پوشش جمعیتی بخش فاضلاب را ۵۲ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: این رقم در شهر قم ۴۱ درصد است که امیدواریم با کمک مسئولان و نمایندگان مجلس بتوانیم ظرفیت‌های لازم را برای توسعه این بخش ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در مناطقی که بلندمرتبه‌سازی صورت گرفته دچار مشکل هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر نیز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با تمام ظرفیت در مدار قرار دارند و اگر شبکه جدید ایجاد کنیم با چالش مواجه خواهیم شد.

معاونین شرکت آب و فاضلاب استان نیز در ادامه این جلسه به بیان برخی از چالش‌های پیش رو پرداختند. کمبود آب در استان و وارد مدار کردن چاه‌های داخل شهر، هزینه‌های سنگین انتقال آب سد کوچری به روستاهای استان، مشکلات برخی از مناطق شهر به دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب و کمبود اعتبارات در این بخش، عدم پرداخت مطالبات توسط برخی از نهادها و… از جمله مشکلاتی بود که در این جلسه مطرح شد و امیرآبادی نیز برای رفع برخی از مشکلات قول مساعد داد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33553
اخبار مرتبط

نظرات شما