فرماندار قم: شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا تعدیل شود

فرماندار قم گفت: با توجه به بهبود نسبی وضعیت بیماری کرونا در این استان، تعدیل پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عباس ذاکریان روز سه‌شنبه در جلسه قرارگاه شهید سلیمانی و کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در تالار امام رضا (ع) فرمانداری افزود: در حال حاضر که در مقایسه با دوران پیک کرونا شرایط بسیار خوبی داریم و تعداد فوتی‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده، اگر بخواهیم، همان پروتکل‌ها را اجرا کنیم پذیرش آن برای مردم سخت است.

وی گفت: با آموزش‌هایی که به افراد جامعه در خصوص رعایت پروتکل‌ها داده شده، می‌توانیم،  بخشی از هوشمندی شیوه‌نامه‌ها را به عهده مردم بگذاریم تا دستورالعمل‌های بهداشتی را متناسب با شرایط رعایت کنند.

فرماندار قم یادآور شد: در شرایطی که آمار واکسیناسیون افزایش یافته، نباید برای اجرای شیوه‌های نامه‌های بهداشتی به جبر متوسل شویم، هر چند آمار واکسیناسیون مرحله دوم کرونا در استان از میانگین کشوری کمتر است، و همه نیز باید تلاش کنیم، جبران شود.  

ذاکریان همچنین در ادامه تاکید کرد: در تعدیل شیوه‌نامه‌ها کار کنیم، جا دارد که در جوامع علمی با رعایت همه جوانب و ملاحظه‌های بهداشتی، پیرامون این موضوع بحث‌های موثر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد مدیریت کرونا طی ۲ سال گذشته آسیب‌ شناسی شود تا اگر بحران جدیدی شکل گرفت، به تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف اقدام کنیم.

ذاکریان در قسمتی از سخنان خود با بیان اینکه بخشی از قم هراسی ناشی از اظهارنظرهای خلاف روال معمول، جاری و قانونی است بیان کرد: در شبکه‌های مجازی پربیننده، برای روش‌های درمانی که غالبا غیراصولی نیز هستند، تبلیغ می‌شود از این رو زیرساخت‌های برخورد با این نحله‌ها که سلامت جامعه را هدف قرار داده‌اند ایجاد شود.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/33874
اخبار مرتبط

نظرات شما