توسعه فعالیت‌های مهدوی در ۱۲۰ محله قم

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت در دیدار با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه، گفت: ۱۲۰ محله در قم با هدف توسعه فعالیت‌های مهدوی شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت الاسلام شهیدی، دبیر شورای سیاست‌گذاری مهدویت با اشاره به شناسایی ۱۲۰ محله استان با هدف توسعه فعالیت‌های مهدوی، گفت: تاکنون در طرحی با همکاری قرارگاه ۱۹ دی، ۹۶ محله فعال شده و تا پایان سال محله‌های دیگر هم فعال خواهند شد.

حجت الاسلام شهیدی، بهره مندی از ظرفیت‌های محله، ایجاد هم افزایی و پیشگیری از موازی کاری بین دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد در توسعه فعالیت‌های مهدوی را از جمله اهداف این طرح بیان کرد.

وی تولید محتوای کتاب‌های درسی و ساماندهی پژوهش‌های مرتبط در مهدویت را از دیگر اقدامات پیش روی شورای سیاست‌گذاری مهدویت خواند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: چهار گروه با عنوان آموزش، پژوهش، بانوان و تبلیغ با هدف تشکیلاتی شدن فعالیت‌های شورای سیاست‌گذاری مهدویت فعال شد.

آیت الله حسینی بوشهری در نشست امروز شورای سیاستگذاری مهدویت که در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد، شناخت، محبت و تبیین را سه مرحله از مراحل رفتار مهدوی در جامعه خواند.

رئیس شورای سیاست گذاری مهدویت استان، افزود: در مرحله اول با هدف معرفی فرهنگ انتظار، شناخت امام عصر (عج) صورت بگیرد.

وی عشق ورزی به امام عصر (عج) را از مراحل دیگر دانست و افزود: این که سرودی مانند «سلام فرمانده» در جامعه این چنین نشر پیدا می‌کند، نشان دهنده این واقعیت است که عشق به امام زمان (عج) در دل‌های پاک نهفته است.

آیت الله حسنی بوشهری تبیین و جوابگویی به شبهات را از مراحل دیگر رفتار مهدوی در جامعه دانست و تصریح کرد: این مرحله به عهده اعضای شورای سیاستگذاری مهدویت و علمای دینی و مدرسان آموزشی است.

استاندار هم در این نشست طرح یک روز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد جمکران و گلزار شهدا را نمونه‌ای از عملکرد‌های تاثیر گذار در حوزه معارفی خواند.

شاهچراغی گفت: در قالب این طرح که می‌تواند سرمشقی برای شورای سیاست‌گذاری مهدویت باشد یک دانش آموز سه روز از سال تحصیلی خود را در این اماکن می‌گذراند.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/34281
اخبار مرتبط

نظرات شما