مهاجرت ۳۰ هزار تبعه جدید افغانستانی به قم

سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم از مهاجرت ۳۰ هزار تبعه جدید افغانستانی به استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم در کارگاه توانمندسازی آموزشیاران نهضت سواد آموزی از مهاجرت ۳۰ هزار تبعه جدید افغانستانی به قم خبر داد و گفت: این اتباع با تغییر دولت افغانستان و بروز برخی ناآرامی‌ها در این کشور به قم مهاجرت کرده اند.

علی اکبر زارعی با اشاره به اجرای طرح ویژه سوادآموزی اتباع افغانستانی در قم گفت: به زودی مرکز سلامت و روانشناختی نیز به منظور حل و رفع مشکلات روحی، روانی و رفتاری برخی از این مهاجرین راه اندازی خواهد شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این کارگاه گفت: ۹۰۰ نفر از اتباع افغانستانی مقیم قم امسال در طرح ویژه سوادآموزی شرکت می‌کنند.

حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا افزود: در سال جاری یکی از طرح‌های خاص نهضت سوادآموزی، طرح کمیساریای سازمان ملل است که در قالب آن ۹۰۰ نفر از اتباع توسط ۶۰ نفر آموزش دهنده تعلیم می‌بینند.

وی با بیان این که اتباع بین ۱۰ تا ۶۰ ساله در این طرح شرکت می‌کنند افزود: شناسایی اتباع توسط نهضت سوادآموزی از دهم خرداد ماه آغاز شده و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در طرح ویژه سوادآموزی اتباع، نیازی به مراجعه به مرکز یا نهاد خاصی وجود ندارد و اتباع توسط نهضت سوادآموزی شناسایی و انتخاب می‌شوند.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/34356
اخبار مرتبط

نظرات شما