قم فردا گزارش می‌دهد؛

شهرک صنعتی شکوهیه مشتری پروپاقرص آتش‌سوزی‌های مهیب/ این بار 5 فوتی و 6 مصدوم فوق بدحال

شهرک صنعتی شکوهیه مشتری پروپاقرص آتش‌سوزی‌های مهیب در استان قم است که هر بار به خبر یک رسانه‌های داخلی و خارجی تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  " زمانی که از کارشناس آتش‌نشانی می‌پرسم آیا تعداد آتش‌سوزی‌های شهرک صنعتی شکوهیه زیاد از حد معلول نیست در جوابم می‌گوید: یکی از مشتریان اصلی ما شهرک شکوهیه است."
پیگیری‌های خبرنگار قم فردا تا ساعت یک بامداد امروز در خصوص علت آتش‌سوزی کارخانه تولید مواد شیمیایی و حشره‌کش به جایی نرسید و مسئولان نتیجه قطعی را به کارشناسی‌های بیشتر موکول کردند.
این آتش‌سوزی در حالی رخ‌داده که سال 95 نیز همین کارخانه دچار حریق و آتش‌سوزی شده بود.

اعلام آتش‌سوزی به آتش‌نشانی قم در ساعت16  
باتوجه‌به این که آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شکوهیه رخ‌داده بود و این شهرک دارای آتش‌نشانی مجزا است، ساعت 16 باتوجه‌به حجم بالای آتش‌سوزی به آتش‌نشانی شهر قم به‌عنوان نیروهای پشتیبان و کمکی اعلام می شود و نیروهای امدادی آتش نشانی قم به محل وقوع حادثه اعزام می شوند.
در این میان شدت آتش سوزی به حدی بوده که تا ساعت 12 شب هنوز آتش به صورت کامل اطفا نشده بود و عوامل آتش نشانی شهرک شکوهیه همچنان مشغول اطفا و لکه گیری محل حادثه بودند.

5 فوتی تاکنون و 6 مصدوم فوق بد حال


اروجی مدیر کل مدیریت بحران استان قم عصر دیروز  در خصوص تعداد کشته های این حادثه گفت: در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست دادند.
 وی افزود: هفت نفر نیز مصدوم شدند که شش نفر از مصدومان که سوختگی بالای ۹۰ درصد داشتند به بیمارستان های تهران و اصفهان منتقل شدند.
 مدیر کل مدیریت بحران قم گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که احتمالا نشت گاز  علت این حادثه بوده است و تحقیقات در دست انجام است.
این در حالی است که صبح امروز یکی از مصدومان این حادثه در بیمارستان جان خودش را از دست داد.

آتش سوزی های تکراری در شهرک شکوهیه


این در حالی است که آتش سوزی در شهرک شکوهیه به یک امر عادی و تکراری تبدیل شده است، به طوری که در چند سال اخیر همواره شاهد آتش سوزی های مهیبی در این منطقه صنعتی بوده ایم.
اتفاقی که نشان می دهد نبود نظارت کافی موجب شده است که اصول ایمنی در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی این شهرک صنعتی رعایت نشود و جان بی گناه کارگران را پی در پی بگیرد.

در واقع باید گفت این زلزله نیست که نتوان آن را پیش‌بینی کرد و ضعف مدیریت در بروز این اتفاقات کاملاً مشهود است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/34665
اخبار مرتبط

نظرات شما