طرح مداخله فعال در ترک اعتیاد در قم کلید می خورد

مدیرکل بهزیستی قم از اجرای طرح آزمایشی مداخله فعال در ترک اعتیاد برای نخستین بار در استان قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مدیرکل بهزیستی قم گفت:با توجه به این که مجوزهای این طرح از بهزیستی کشور گرفته شده  به دنبال تامین اعتبار برای آن هستیم و اجرای آن از مرداد یا شهریورماه آغاز خواهد شد.

او می گوید: طرح مذکور با بهره‌گیری از ابزارهای اجتماعی و همچنین ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان و همچنین امامان جماعت هر محله اجرا و تسهیلاتی نیز در نظر گرفته می‌شود.

پهلوانی ستوده گفت:‌ اعتیاد مقوله پیچیده‌ای است که مقابله با این معضل اجتماعی به لحاظ فرهنگی و همچنین درمانی نیازمند برنامه خاصی است.

مدیرکل بهزیستی قم می گوید: بهزیستی برای ترک اعتیاد، موضوع تمایل معتادان به ترک را پیگیری می‌کند و اگر فرد معتادی تمایل به ترک اعتیاد خود داشته باشد، با مراجعه به مراکز سرپایی و همچنین کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی این کار را انجام می‌دهد.

به گفته او مسئولیت ترک اجباری نیز بعد از دستگیری از سوی نیروی انتظامی و صدور حکم توسط دادستانی، برای درمان و ترک به بهزیستی سپرده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم گفت:رویکرد بهزیستی به ترک اعتیاد، تمایل معتادان برای انجام این کار است، چون پاکی شخص معتاد پس از بهبودی ماندگاری بیشتری دارد. 


انتهای پیام/


منبع:باشگاه خبرنگاران
http://qomefarda.ir/34996
اخبار مرتبط

نظرات شما