اشتغال نیمی از دانش آموختگان فنی و حرفه‌ای در قم

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم: بیش از پنجاه درصد از حرفه آموزان که سال گذشته در کلاس‌های سازمان فنی و حرفه‌ای شرکت کرده بودند، موفق به اشتغال و کارآفرینی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود تقی پور با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای چهار رسالت آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، سنجش و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و المپیاد ملی و بین المللی مهارت را در دستور کار دارد گفت: آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای بر اساس استاندارد‌های بین المللی انجام می‌شود و بیش از نیمی از دانش آموختگان، موفق به اشتغال و کارآفرینی می‌شوند.
وی تصریح کرد: در سازمان فنی و حرفه‌ای بیش از ۶ هزار استاندارد آموزشی در شاخه‌های صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر، کشاورزی آموزش داده می‌شوند که در قم بیش از ۳۰۰ استاندارد آموزشی در ۷ مرکز دولتی و ۲۶۰ آموزشگاه آزاد به حرفه آموزان آموزش ارائه می‌شود.
تقی پور گفت: آموزش در آموزشگاه‌های دولتی کاملا رایگان و در آموزشگاه‌های آزاد طبق تعرفه‌های مصوب انجام می‌شوند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه حرفه آموزان پس از طی آموزش‌های مربوطه گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند گفت: این گواهینامه بر اساس استاندارد بین المللی است و قابلیت ترجمه برای کشور‌های مختلف دارد و این گواهینامه پیش نیاز صدور پروانه کسب، صدور مجوز مشاغل خانگی و اخذ تسهیلات اشتغال زایی است.
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/35192
اخبار مرتبط

نظرات شما