هدف جامعة الزهرا(س) تربیت بانوان فاضله و عالمه است

رئیس هیئت امنای جامعة الزهرا(س) در آیین گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد افتتاح این مرکز علمی گفت: جامعه الزهرا(س) با هدف تربیت زنان فاضله، عالمه و حضور آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه به فرمان امام خمینی تاسیس شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حجت‌الاسلام ربانی، رئیس هیئت امنای جامعه الزهرا(س) در  آیین‌ گرامیداشت سالروز تاسیس این مرکز علمی، گفت: جامعه الزهرا(س) با هدف تربیت زنان فاضله، عالمه و حضور آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه و تربیت نسل‌های آینده به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و تا امروز با گذشت ۳۸ سال از آن زمان شاهد حضور این قشر فرهیخته در بین زنان جامعه هستیم.

وی اشاره‌ای به سیاست‌گذاری جامعه الزهرا(س) برای رسیدن به قله‌های مطلوب داشت و گفت: همت و تلاش مدیران و اساتید حوزه و برنامه ریزی شورای سیاستگذاری جامعه الزهرا(س) برای عالمانه درس خواندن طلبه‌ها یکی از مصادیق رسیدن به قله‌های مطلوب است.

برقعی، مدیر جامعه الزهرا(س) در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار طلبه به غیر از طلاب غیر حضوری از سطح دو تا سطح عالی در مدارس جامعه الزهرا(س) در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد رشته‌های تحصیلی در جامعه الزهرا(س) را ۱۱ رشته اعلام کرد و گفت: فقه و اصول، تعلیم و تربیت، تفسیر و علوم قرآنی و روانشناسی از جمله گرایش‌های تحصیلی این مرکز علمی است.

خانم برقعی شروع سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) را از ۲۷ شهریور ماه عنوان کرد و افزود: با گذشت دو سال از برگزاری کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری، برای شروع سال تحصیلی طلاب دوره یک ماهه تثبیت علوم پیش نیاز در نظر گرفته شده است.

جامعه الزهرا(س) ۳۱ مرداد سال ۶۳ با فرمان امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/35852
اخبار مرتبط

نظرات شما