۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا واکسیناسیون کاملی نداشتند

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: بیش از ۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا، واکسن دریافت نکرده و یا ۶ ماه از واکسیناسیون آن‌ها گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رئیس مرکز بهداشت استان امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه آمار استقبال شهروندان از دریافت دُز چهارم واکسیناسیون کرونا مطلوب نیست تصریح کرد: بیش از ۹۳ درصد فوتی‌های پیک هفتم کرونا، واکسن دریافت نکرده و یا ۶ ماه از واکسیناسیون آن‌ها گذشته بوده است.

سیامک محبی افزود: در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها امکان حضور تیم واکسیناسیون سیار در این مراکز فراهم شده است.

وی در خصوص بیماری آبله میمونی گفت: تاکنون از ۴۰ نفر که مشکوک به ابتلا به این بیماری بودند تست‌های لازم گرفته شده که جواب تمامی این تست‌ها منفی بود و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان افزود: در آینده نزدیک، آزمایشگاه آبله میمونی راه اندازی می‌شود تا نتیجه آزمایش‌های مربوط به این بیماری در این آزمایشگاه مشخص شود و نیازی به ارسال تست‌ها به آزمایشگاه‌های تهران و استان‌های همجوار نداشته باشیم.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان هم در این جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: واکسیناسیون همچنان باید اولویت دستگاه‌های اجرایی و مردم باشد.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/35942
اخبار مرتبط

نظرات شما