معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد؛

پرداخت الکترونیک کرایه نقدی بازی دوسربرد مسافر و راننده

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی برنامه دو سر برد مسافر و راننده است گفت: از شهروندان قم درخواست داریم در خطوط تاکسیرانی که تاکسی ها مجهز به دستگاه پوز هستند حتما کرایه را الکترونیکی پرداخت کنند.

​​​​مسعود طبیبی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: ضرورت اخذ کرایه تاکسی به صورت الکترونیکی از برنامه های سازمان ترافیک شهرداری قم بود استفاده از دستگاه های پوز متصل به شبکه شتاب یکی از آسانترین روش های پرداخت است و این روزها اکثریت مردم به جای پول نقد از کارت بانکی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: قم یک شهر زائر پذیر است و برای مدیریت شهری بسیار مهم است که در حمل و نقل از روش های استفاده کنند که باعث راحتی شهروندان و زائران باشد.

طبیبی تاکید کرد: برای این کار امکانات سنجی انجام شد و با یکی از بانک ها به توافق رسیدیم که دستگاه های پوز را به صورت رایگان در اختیار رانندگان تاکسی قرار دهند تا هزینه ای برای این قشر تحمیل نشود و به صورت پایلوت در تاکسی های خطوط بازار فرهنگیان دستگاه پوز نصب شد و بانک هم اعلام کرد اگر تراکنش هر تاکسی بیش از ۶۰ تراکنش در روز باشد به صورت رایگان دستگاه های پوز را در دیگر خطوط نیز نصب خواهند کرد که خوشبختانه تراکنش هر تاکسی بیش از ۶۰ عدد تا ۱۰۰ بود و برنامه نصب دستگاه پوز به صورت رایگان در دیگر خطوط نیز در حال انجام است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان داشت : از شهروندان درخواست داریم که اگر از تاکسی هایی استفاده می کنند که مجهز به دستگاه پوز است حتما کرایه را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند مبلغ کرایه خطوط نیز داخل تاکسی ها نصب شده است.

طبیبی تصریح کرد: پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی یک اتفاق و یک برنامه دو سر برد برای مسافران و رانندگان تاکسی است از طرفی مسافران دغدغه حمل پول و پرداخت کرایه اضافی را ندارند از طرفی رانندگان دغدغه تهیه پول خرد و دیگر مشکلات پرداخت نقدی را ندارند. 

وی خاطر نشان کرد: رانندگان تاکسی از پرداخت مالیات معاف هستند و نگران این مسئله نباشند که ممکن است با استفاده از دستگاه پوز برای آنها مالیات تعیین شود.


معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: اگر استقبال مردم از پرداخت الکترونیکی کرایه تاکسی ادامه داشته باشد تا پایان سال همه خطوط تاکسی رانی در قم مجهز به دستگاه پوز خواهند شد، رسانه ها نیز باید مسئله را فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/36019
اخبار مرتبط

نظرات شما