سفر وزیر بهداشت به قم

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت امروز به منظور دیدار با مراجع تقلید و علما به قم سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار وزیر بهداشت گفت: باید دانش پزشکی با پیوست فرهنگی تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت پیوند معارف دینی و فرهنگی با آموزش پزشکی و تقویت مبانی اخلاق پزشکی افزود: ارتباط علم پزشکی با مبانی اثرگذار فرهنگی موجب تقویت خدمت به مردم و معالجه بیماران می‌شود.

 

آیت الله حسینی بوشهری سلامت و امنیت را دو رکن اصلی و مهم در جامعه دانست و گفت: دشمن همواره به دنبال تضعیف سلامت و امنیت مردم است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلاش دشمنان در راستای ایجاد تحریم‌های ظالمانه را از مصادیق بارز این دشمنی برشمرد و گفت: کشور‌های استکباری برخلاف ادعای حقوق بشری مانع دسترسی مردم به دارو می‌شوند.

وی موضوع جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های اصلی مراجع و علما عنوان کرد و افزود: باید با ایجاد مشوق‌های لازم و برداشتن موانع موجود در راستای جوانی جمعیت و آموزش به خانواده‌ها تلاش کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت از اقدامات کادر درمان، نیرو‌های جهادی و مردم در مقابله با ویروس کرونا تجلیل کرد.

ضرورت بیان موفقیت های ایران در حوزه بهداشت و درمان 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار وزیر بهداشت گفت: بیان موفقیت‌های ایران در حوزه بهداشت و درمان از مصادیق بارز جهاد تبیین است.

آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به ضرورت بیان اقدامات انجام‌شده در حوزه‌های بهداشت و درمان گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، موضوع مهار و کنترل ویروس کرونا است.

 

وی افزود: دولت سیزدهم با وجود محدودیت‌های بین‌المللی توانست در کنترل کرونا عملکرد موفقی داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت و درمان را به‌خوبی تبلیغ و برای مردم بازگو کرد گفت: بیان اقدامات و فعالیت‌های نظام اسلامی، توطئه‌های دشمنان و رسانه‌های بیگانه را خنثی می‌کند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته جمعی از نخبگان با رهبر معظم انقلاب گفت: در حوزه‌های مختلف پزشکی، نخبگان زیادی در ایران اسلامی فعالیت می‌کنند که باید این فعالیت‌ها با هدایت مسئولان به سمت حل مسائل و پاسخ به نیاز‌های جامعه سوق داده شود.

دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ابتدای این دیدارها گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرد.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/37254
اخبار مرتبط

نظرات شما