سامانه بارشی در استان قم فعال می شود

بر اساس پیش بینی های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در استان قم از روز دوشنبه آغاز و تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هواشناسی قم با اعلام هشدار زرد برای تمامی استان، رگبار و رعد و برق گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ در مناطق مستعد همراه با خیزش گرد و خاک را از جمله انواع مخاطره این سامانه بارشی برشمرد.

از روز دوشنبه هفته جاری با آغاز فعالیت سامانه بارشی فراگیر بر روی کشور، برای استان قم نیز افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز سه‌شنبه نیز همانند روز قبل تکرار خواهد شد و عصر روز چهارشنبه احتمال رخداد بارش‌های پراکنده وجود دارد و سپس این سامانه به تدریج از استان خارج خواهد شد.

خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به تأسیسات حساس به گرد و غبار نیز از جمله مخاطرات این سامانه عنوان شده است.

عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، رعایت نکات ایمنی در هنگام فعالیت در ارتفاع از جمله توصیه‌ها به شهروندان قمی در روزهای آینده است.

بیشینه دمای قم امروز ۲۶ و کمینه آن نیز ۱۰ درجه سانتیگراد بوده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37545
اخبار مرتبط

نظرات شما