ارسال ۳۰۰ اثر به همایش ملی کتاب سال بانوان

معاون پژوهشی جامعه الزهرا گفت: ۳۰۰ اثر در رشته های ۱۰ گانه به همایش ملی کتاب سال بانوان ارسال شد که در نهایت ۱۰۷ اثر به مرحله ارزیابی تفسیری ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیده زهره برقعی رییس جامعه الزهرا در نشست خبری سومین همایش ملی کتاب سال بانوان که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه الزهرا برگزار شد اظهار داشت: دین اسلام به مسئله علم اندوزی و پژوهش و کتابت آن اهمیت وافری داده تا جایی که خداوند به قلم و آنچه نوشته می شود قسم یاد می کند.

وی بیان داشت: مهمترین وظیفه حوزه های علمیه نشر معارف اسلامی است، به برکت جمهوری اسلامی بانوان توانسته اند در عرصه های مختلف آموزشی فرهنگی و ورزشی ورود پیدا کرده و توفیقات زیادی کسب کرده اند یکی از عرصه های که بانوان باید بیشتر حضور پیدا کنند بحث پژوهش است، به همین منظور جامعه الزهرا همایش ملی کتاب سال بانوان را برگزار می کند تا ظرفیت ها شناسایی و تقویت شود که خوشبختانه  سطح علمی آثار نسبت به دو همایش قبلی بسیار بالاتر است.
 
برقعی عنوان داشت: پژوهش در حوزه های علمیه همواره همراه تدریس بوده و کتب زیادی توسط علما و دانشمندان بزرگ اسلامی تالیف شده و گاها ۱۰۰۰ اثر از یک شخص عالم به جای مانده است.


همچنین ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا در نشست خبری سومین همایش ملی کتاب سال بانوان که ظهر امروز در سالن جلسات جامعه الزهرا برگزار شد اظهار داشت: یکی از اهداف کتاب ملی سال بانوان کیفیت بخشی به آثار مخصوصا در مباحث زن و خانواده است تالیف محوری یکی از رویکردهای همایش است.

وی تصریح کرد: اکثر شرکت کنندگان در همایش ملی کتاب سال بانوان تحصیلات عالیه در سطوح حوزه و دانشگاهی داشتند، در حاشیه برگزاری این همایش برنامه های پیش بینی شده از جمله تحلیل و نقد کتاب ها با حضور نویسندگان است.

حقانی ادامه داد: همایش ملی کتاب سال بانوان دوسالانه برگزار می شود و دور چهارم دوسال دیگر برگزار خواهد شد و به فکر بین المللی شدن همایش هم خواهیم بود بیشتر تراکم آثار در حوزه موضوعی زن و خانواده بوده است.

معاون پژوهشی جامعه الزهرا ادامه داد: جلسه اختتامیه ۳۰ آبان برگزار خواهد شد، حدود ۳۰۰ اثر در  رشته های گروه علوم قرآن و حدیث ، گروه فلسفه و منطق، گروه کلام، گروه  زن و خانواده، گروه  ادبیات و هنر، گروه اخلاق و عرفان، گروه فقه و‌ حقوق،  گروه تاریخ و  سیره و ترجمه، گروه تفسیر علوم قرآن، گروه علوم تربیتی و روانشناسی  به همایش ارسال شده است و در نهایت ۱۰۷ اثر به مرحله ارزیابی تفسیری و ۳۵ اثر به کمیته پایانی ارسال شد و از بین این ها برگزیدگان انتخاب می شوند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/37601
اخبار مرتبط

نظرات شما