سند جامع حمل و نقل و عمران شهر قم تهیه و تدوین شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم از تهیه و تدوین سند جامع حمل و نقل و عمران این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد حسین دهناد از تهیه و تدوین سند جامع حمل و نقل و عمران توسط شورای اسلامی شهر قم خبر داد و با اشاره به شاخص‌های مهم این سند گفت: آرام سازی ترافیکی، توسعه تقاطع‌های شهری، توجه به پیاده راه‌ها، ایمن‌سازی مسیر عابران پیاده در مجاورت طرح‌های عمرانی، کاهش تصادفات شهری و توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری از جمله موارد اصلی سند جامع حمل و نقل و عمران است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: بخش حمل و نقل شهری از پرچالش ترین حوزه‌های شهری است و روزانه در شهر قم بیش از ۲ میلیون سفر صورت می‌گیرد که نیمی از آن با ناوگان حمل و نقل عمومی است که امیدواریم با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی سهم بیشتری از تعداد سفرهای دوران شهری را داشته باشیم تا این امر موجب کاهش استفاده خودروی شخصی از سوی شهروندان شود.

پیش بینی بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس در قم

دهناد با اشاره به پیش بینی بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس در قم اظهار داشت: اتوبوس‌های جدید تا پایان سال جاری خریداری و جایگزین اتوبوس‌های فرسوده می‌شوند.

دهناد یکی از مشکلات قابل توجه شهر قم را کمبود پارکینگ برشمرد و گفت: بودجه قابل توجهی جهت توسعه ظرفیت پارکینگ‌ها در قم در نظر گرفته خواهد شد که عملیات اجرایی احداث پارکینگ‌های جدید در شهر قم از سال آینده در دستور کار خواهد بود.

افزایش بودجه عمرانی شهر قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه عمرانی شهر قم اظهار داشت: در سال جاری بودجه عمرانی شهر قم ۵۳۰ میلیارد تومان در قالب ۵۰ ردیف عمرانی شاخص است که این میزان در مقایسه با بودجه سال گذشته که حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده رشد خوبی داشته که این بودجه در اجرای پروژه‌های و انحراف از عملکرد مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را اولویت شورای اسلامی شهر قم در بودجه‌ریزی امسال برشمرد و افزود: پروژه‌های عمرانی تقاطع نماز، شهدای روحانیت و زیرگذر امام حسین (ع) قم تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسند و بودجه‌ای برای این پروژه‌ها در سال آینده نخواهیم داشت.

دهناد ابراز داشت: برای سبک سازی ترافیک در سطح شهر قم پروژه‌های پل نیک اندیش، زیرگذر امام موسی صدر و تونل شهید کریمی در سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شوند.

دهناد افزود: تقاطع غیر همسطح فردوسی، تقاطع غیر همسطح معلم و بلوار پیامبر اعظم و تقاطع غیر همسطح امام صادق (ع) در محدوده جاده اراک و نیز کمربندی کاشان از جمله طرح‌های اولویت دار است که پس از نهایی شدن طرح این پروژه‌ها عملیاتی می‌شوند.



انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/38091
اخبار مرتبط

نظرات شما