معرفی برگزیدگان سومین همایش کتاب سال بانوان در قم

سومین همایش ملی کتاب سال بانوان با معرفی هفت اثر برتر امروز در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، خانم حقانی، معاون پژوهشی جامعه الزهرا (س)، گفت: از ۲۸۸ اثر رسیده به این همایش دو سالانه، ۱۰۷ اثر حائز ارزیابی قرار گرفتند، که از این تعداد ۳۵ اثر حائز رتبه بندی شدند و در نهایت افراد برگزیده انتخاب شدند.

وی اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، تفسیر علوم قرآنی، تاریخ و سیره، علوم اجتماعی و جامعه شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم حدیث، فقه و حقوق، منطق فلسفه و کلام را از محور‌های این همایش عنوان و بیان کرد: در بخش ویژه هم با عنوان مطالعات زن و خانواده آثار پذیرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، رئیس جامعه المصطفی (ص) العالمیه هم در اختتامیه این همایش گفت: اگر مقایسه‌ای از آمار قبل و بعد از حضور زنان در اجتماع و در شغل‌های مختلف داشته باشیم متوجه می‌شویم که جامعه ایران چقدر برای نقش زنان ارزش قائل است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جامعه المصطفی (ص) در داخل و خارج از کشور در اختیار بانوان است، افزود: جهان مدعی دفاع از حقوق زن است، اما هر چه هست در حد ادعاست.

رئیس جامعه المصطفی (ص) گفت: رسالت تمدنی بانوان طلبه با نقش آفرینی و حضور علمی، دفاع عالمانه و بیان حقایق و دفاع از حقوق زن در برابر ادعای دروغین دفاع از زن در برخی کشورهاست.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/38324
اخبار مرتبط

نظرات شما