نکوداشت مرحوم استاد پیشوایی در قم

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی استاد برجسته تاریخ اسلام در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سبحانی در پیامی تصویری به این مراسم با اشاره به خدمات ارزنده این استاد تاریخ اسلام و اهل بیت (ع) گفت: مرحوم پیشوایی آثار مختلف علمی در زمینه تاریخ اسلام و اهل بیت به رشته تحریر در آورد و توانست خلا‌های علمی موجود در این زمینه‌ها را به خوبی پوشش دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مرحوم پیشوایی، سال‌های متمادی مسئولیت مدیریت مجله مکتب اسلام را برعهده داشت افزود: دقت نظر و وسواس در نگارش و چاپ آثار علمی از مهمترین خصوصیات علمی ایشان بود.

حجت الاسلام محمد رضا جباری مدیر گروه تاریخ موسسه امام خمینی (ره) هم با اشاره به اینکه از این استاد برجسته تاریخ اسلام و اهل بیت ۱۵ اثر ارزشمند باقی مانده است گفت: نگارش مقتل جامع امام حسین (ع) و پژوهش در زمینه سیره اهل بیت از مهمترین آثار علمی ایشان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام والسملمین مهدی پیشوایی، مرداد ماه سال گذشته در سن ۷۹ سالگی بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا درگذشت و در آرامستان بقیع قم به خاک سپرده شد.

از این محقق برجسته آثار مختلفی همچون تاریخ اسلام از جاهلیت تا رحلت پیامبر اسلام (ص)، قهرمانان راستین، مبارزات مسلمانان ترکستان، شناخت شیعه، دورنمایی از زندگانی امام باقر (ع)، شخصیت‌های اسلامی شیعه، ارزیابی انقلاب حسین، پیشوای آزاده، سیره پیشوایان، شام سرزمین خاطره‌‏ها، مقتل جامع سیدالشهداء و رابطه انقلاب‌های شیعه با عقیده به انتظار به یادگار مانده است.

همچنین مدیریت گروه تاریخ مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، سردبیر فصلنامه علمی-تخصصی تاریخ در آینه پژوهش، مدیریت داخلی و عضو هیات تحریریه مجله درس‌هایی از مکتب اسلام، عضو اتاق فکر تاریخ اسلام رادیو معارف و کارشناس برنامه پرسمان تاریخی، مدرس مراکز علمی از جمله دانشگاه آزاد اراک و بروجرد، دانشگاه قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علم و صنعت تهران از جمله سوابق و مسئولیت‌های این استاد برجسته تاریخ اسلام و اهل بیت است.


انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/38717
اخبار مرتبط

نظرات شما