مشارکت 4 هزار دانش‌آموز قمی در جشنواره عهد با حاج قاسم

مسئول دبیرخانه کشوری معاونت ابتدایی وزارت گفت: جشنواره عهد کودکان دبستانی با حاج قاسم با مشارکت بیش از 4 هزار دانش آموز ابتدایی قمی با استقبال بسیاری مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مریم سادات پناهنده با اشاره به اقدامات این حوزه در زمینه آشنایی دانش آموزان با حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این برنامه با هدف نهادینه ساختن به نوعی مکتب حاج قاسم، ویژه ی دانش آموزان دوره دبستان که از نظر سنی تأثیر پذیری بالایی نسبت به شرایط دارند و از آنجایی که در واقع در این سنین، ارزش ها باید بیشتر در وجودشان نهادینه شود با قوت اجرایی شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم با بیان اهمیت نهادینه سازی ارزش های ملی میهنی تصریح کرد: این جشنواره از آذر ماه آغاز شده و علاقه مندان به شرکت در این برنامه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره که معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم بود ارسال داشتند تا آثار ارسالی به مرحله ی داوری برسد.

وی با اشاره به محور های موضوعی این جشنواره عنوان کرد: دلنوشته ای به سردار دل ها، روایتگری از حاج قاسم عزیز و بیان تصور خود از حاج قاسم را میتوان از محور های موضوعی این جشنواره‌ معرفی کرد.

به گفته پناهنده به ابتکار وزارتخانه به منظور انتقال مبانی و ارزشهای مکتب حاج قاسم به فرزندان ایران اسلامی، آثار منتخب کشوری در جشنواره رادیویی "نسل سلیمانی" رادیو صبا شرکت داده می شود.

مسئول دبیرخانه این جشنواره با بیان روند آماده سازی و نحوه ارسال آثار افزود: خلاصه دلنوشته ها و روایت گری های دانش آموزان با حاج قاسم دلاور در قالب یک فایل صوتی کوتاه حداکثر 5 دقیقه ای از طریق برنامه ی شاد به معلم و مدیر مدرسه ارسال شد.

وی اجرای اینگونه برنامه ها را در تقویت مهارت سخنوری و ایده پردازی مؤثر دانست و یادآور شد: از اهداف خاص آموزش دوره ابتدایی علاوه بر پیروی از مکتب حاج قاسم و ادای دین به این شخصیت والا در کنار این جریان، رسالت علمی و آموزشی خود که تقویت بحث زبان آموزی است را به نحوی شایسته انجام دهیم.

پناهنده تعداد کل شرکت کنندگان استان در این جشنواره را 4 هزار و 87 نفر اعلام کرد و افزود: روند اجرای طرح با معرفی 6 دانش آموز از پایه اول تا ششم هر ناحیه با عنوان نفرات برگزیده بود که پس از مرحله‌ی داوری 42 اثر از نواحی، شهرستان ها و مناطق به استان راه یافت.

وی در پایان گفت: پس از اجرای مرحله‌ی بررسی و داوری تعداد 18 اثر ( از هر پایه 3 اثر) به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند و در مراسم اختتامیه آیین عهد کودکان با حاج قاسم به این دانش آموزان جوایزی اهدا شد و 6 اثر ( از هر پایه یک اثر ) برای معرفی و تقدیر به وزارت معرفی شدند. ‌


انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/39061
اخبار مرتبط

نظرات شما