ساکنین بافت اطراف حرم قم از وام 600 میلیون تومانی بهره‌مند می‌شوند

دبیر کارگروه استان قم صندوق ملی سرمایه گذاری حرم‌های مطهر، از اعطای تسهیلات 600 میلیون تومانی ویژه ساکنین و متقاضیان در راستای نوسازی منازل فرسوده در محدوده بافت مصوب اطراف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، صابر مصورزاده در جلسه بررسی پتانسیل و ظرفیت های صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر که به ریاست امینی مدیرعامل این صندوق برگزار شد، اظهار کرد: محدوده فعالیت این صندوق برمبنای مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در شهر قم از 470 هکتار به 997 هکتار افزایش یافت.

وی در خصوص این افزایش محدوده توضیح داد: این افزایش بنا به درخواست استان و معاونت امور زائرین استانداری قم و در راستای امکان بهره مندی تعداد بیشتری از ساکنین و متقاضیان این بافت برای بازسازی منازل خود انجام شده است.

مصورزاده با بیان این که این تسهیلات توسط بانک مسکن اعطا می شود در خصوص جزییات آن گفت: این تسهیلات با کارمزد 12/5 درصد برای اقشار عموم جامعه و کارمزد 4 درصد برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

به گفته دبیر کارگروه استان قم صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سامانه " ارائه تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت"  به نشانی   https://facility.udrc.ir/  یا https://hspif.ir/  نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

مصورزاده به اعطای تسهیلات و مشوق به فعالین حوزه اقامتی و گردشگری در این بافت ها اشاره کرد و افزود: در محدوده مصوب اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) امکان اعطای تسهیلات تا سقف 30 میلیارد تومان با کارمزد 12 تا 18 درصد برای پروژه های گردشگری و مرمت خانه های تاریخی و واجد ارزش وجود دارد.

وی اظهار کرد: چنانچه خیرین بخش خدمات زائرین قصد احداث زائر سرا ویژه اقشار کم درآمد در اطراف حرم مطهر و محدوده مصوب داشته باشند، این صندوق آمادگی ارائه تسهیلات ویژه به میزان حداکثر 20 میلیارد تومان با کارمزد 4 درصد توسط بانک گردشگری را دارد.

مصورزاده در خصوص تسهیلات ویژه احداث یا بازسازی اماکن عمومی در بافت اطراف حرم مطهر گفت: خیرینی که در بخش احداث یا بازسازی کاربرهای عمومی مانند کتابخانه، درمانگاه، مدرسه و .... ورود پیدا می کنند، توسط بانک رسالت تسهیلات ویژه تا سقف 370 میلیون تومان با کارمزد 2 درصد به آن ها اعطا می شود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39122
اخبار مرتبط

نظرات شما