استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن از هویت خود دفاع کردند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن نشان داد درک خواص از صحنه جامعه ضعیف‌تر از واقعیت است گفت:مردم متوجه شدند دشمن به دنبال نقد مدیران نیست بلکه به هویت آنها حمله کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز گذشته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در این چند ماه در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها بارها اعلام کردم درک نخبگان و خواص حتی مدعیان ولایتمداری از صحنه جامعه ضعیف تر از واقعیت جامعه است.

وی ادامه داد: درک مردم بسیار بالاتر از خواص است، خواص انتظارها و آرزوهای خودشان را به حساب مردم می‌گذارند،  علت خطای خواص سیاسی این است که بین آرمان و آرزو  دچار خَلط شدند، قطعا اگر آرمان نداشته باشیم دچار سکون و رکون و محافظه کاری می‌شویم اما اگر واقع نگر نباشیم در فهم واقعیت‌ها رادیکال می‌شویم.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: از طرفی اگر بین آرزوها و آرمان خَلط کنیم دچار اشتباه محاسباتی خواهیم شد، خواص آرزوهای دنیا خواهانه در عرصه قدرت، ثروت و منزلت را به حساب آرمان و طلب مردم می‌گذارند در حالی که واقعیت ماجرا این نیست.

غفاری فر بیان داشت: همیشه آرمان بسیار بلند است بزرگترین آرمان ما رسیدن حکومت مهدوی است که هیچگاه بدون حضرت مهدی (عج) محقق نخواهد شد پس همیشه به سمت آن در حرکت هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: بدنه اجتماعی ایران در طول ۴۴ سال انقلاب سربزنگاه‌ها تفاوت‌ها را متوجه می‌شوند یعنی در عین حال که دوست دارند زندگی مرفه داشته باشند اما جهان و گذشته را هم مشاهده می‌کنند و می‌دانند برای این رفاه باید چه هزینه‌های بدهند اگر بخواهند به رفاه بیندیشند اما به امنیت، اخلاق، ملیت و وطن نیندیشند نه به رفاه خواهند رسید نه آنچه را که دارند حفظ خواهند کردند. 

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کسانی که با توجه به نوع پوششان دشمن روی آنها حساب باز کرده بود امسال در مصاحبه‌ها گفتند بنا بر ضرورت آمدند منظور بی حجاب‌ها نیستند بلکه آنهایی که به قولی کم حجاب هستند اما به دنبال بی حجابی و برهنگی و برداشتن روسری نیستند را می‌گوییم. 

استاد حوزه و دانشگاه گفت: هر زمان که مردم خودشان را مقابل دشمن می‌دیدند، نگاه می‌کردند در این دادوستدها چه به دست می‌آورند و‌ چه از دست می‌دهند وقتی مشاهده می‌کردند ارزش‌های خود را از دست می‌دهند توجهی به مدیران و نخبگان سیاسی نداشتند بلکه به حفظ آنچه که دارند تلاش می کردند تا به گذشته سیاه و تاریک بازنگرداند.


غفاری فر تصریح کرد: با صبوری رهبر معظم انقلاب و با فهم بالا ملت، مردم متوجه شدند این آشوب‌های اخیر نقد به مدیران و مسئولان نیست بلکه نقد به هویت است و حمله به داشته‌های مردم است که به تعبیر حضرت آقا حمله به قوت‌ها است نه اصلاح ضعف‌ها به همین خاطر مردم صف خود را از دشمن جدا کردند و راهپیمایی باشکوه روز گذشته را خلق کردند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: لمپن‌های سیاسی که بیش از دو دهه در این مملکت مدیریت داشتند در این مدت روزنامه‌ها را بستند و اعدام کردند و  رژیم را تهدید کردند حالا با عنوان مجمع محققین و مدرسین و یا به عنوان رئیس جمهور اسبق و قضات برجسته گذشته همان حرفی را که منافقین، آمریکا و رژیم صهیونسیتی در ابتدای انقلاب به فعالیت اینها مطرح می‌کردند حالا خودشان بعد از چهل سال همان حرف‌ها را علیه نظام نشخوار می‌کنند، اما مردم مشت به دهان همین مدیران و متمکنین از فرصتهای انقلاب که امروز در زمین دشمن بازی می‌کنند و دنبال کام و آرزوهای خود هستند کوبیدند.

گفتگو از مرضیه مهدیلو

انتهای پیام/۱۷۰



http://qomefarda.ir/40045
اخبار مرتبط

نظرات شما