ضریب دقت سامانه‌های کنترل سرعت خودرو در محورهای استان قم به 98 درصد رسید

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم گفت: با نصب و استقرار 9 سامانه دوربین کنترل سرعت دیگر در طول محورهای آزادراه قم- گرمسار 4 دستگاه، بزرگراه قم- سلفچگان 4 دستگاه و جاده قدیم قم- کاشان یکدستگاه ضریب دقت در محاسبه سرعت خودروها به 98 درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید سالاری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش ضریب دقت سامانه‌های کنترل سرعت خودرو در سطح راه‌های استان قم، از 95 به 98 درصد خبر داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم در ادامه گفت: با توجه به مطالعات صورت گرفته و بررسی‌های میدانی به عمل آمده، نقش سامانه‌های کنترل و نظارت جاده‌ای( به ویژه دوربین‌های کنترل سرعت) در کاهش حوادث و تسهیل ترافیک بی بدیل است.

وی افزود: بی‌تردید سامانه‌‌‌های نظارت و کنترل ترافیک جاده‌‌ای، جهت افزایش دقت و سرعت در انتقال داده‌‌ها، همچون دیگر سامانه‌های ارتباطی، نیازمند به‌روزرسانی است که این مهم در بازه‌های زمانی مشخص به مرحله اجرا درمی‌آیند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم عنوان کرد: در هماهنگی‌های به عمل آمده و برآورد هزینه‌ها، ضمن بهره‌مندی از اعتبارات سازمانی، نسبت به بهسازی و 9 سامانه دوربین کنترل سرعت در سطح محورهای مواصلاتی استان اقدام شد.

سالاری در خصوص مراحل اجرایی این طرح و مشخصات فنی آن گفت: از 9 سامانه دوربین مذکور، 4 سامانه در آزادراه قم- گرمسار، 4 سامانه در بزرگراه قم- سلفچگان و یک سامانه دیگر درمحور قدیم قم- کاشان نصب شده است.

وی در ادامه توضیحات فنی خود در خصوص دوربین‌های نصب شده، اظهار داشت: در آزادراه قم- گرمسار دکل‌های موجود حفظ و صرفا 4 سامانه دوربین جدید نصب و راه‌اندازی شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم افزود: در بزرگراه قم- سلفچگان باندهای رفت و برگشت، دکل‌های قبلی تعویض و نسبت به نصب 4 سامانه دوربین جدید اقدام شد.

سالاری در خصوص یک سامانه دوربین نصب شده در محور قدیم قم- کاشان نیز گفت: در این محوربه دلیل تردد وسایل نقلیه غالبا نیمه سنگین، نسبت به نصب دکل و دوربین جدید اقدام به عمل آمد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان قم خاطرنشان کرد: سامانه‌های مذکور علاوه بر ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای، قادر به ثبت تخلفات سرعت به صورت میانگین نیز است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40264
اخبار مرتبط

نظرات شما