یک میلیون و 400 هزار جوان آموزش دیده مهارتی در نیروهای مسلح وارد بازار کار شدند

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با بیان اینکه 3 هزار فقره وام به سربازان وظیفه مهارت‌آموز پرداخت شده است، گفت: یک میلیون و 400 هزار جوان آموزش دیده مهارتی در نیروهای مسلح وارد بازار کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار موسی کمالی امروز در حاشیه بازدید از قرارگاه مهارت آموزی سپاه استان قم در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: از دولت و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود در تدوین بودجه سال 1402 کشور توجه لازم را نسبت به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به سربازان داشته باشند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با تاکید بر ضرورت ارائه تسهیلات بانکی برای ورود سربازان مهارت دیده به بازار کار، ادامه داد: سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به سربازان آموزش دیده اختصاص پیدا کرده بود که بخاطر عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم، پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال از آذرماه سالجاری آغاز شده است.

 یک میلیون و 400 هزار جوان آموزش دیده مهارتی در نیروهای مسلح وارد بازار کار شدند 

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 400 هزار جوان آموزش دیده مهارتی در نیروهای مسلح یا وارد بازار کار شدند، ادامه داد: در 5 سال گذشته افزون بر یک میلیون و 400 هزار سرباز در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کردند که از این بین 750 هزار نفر موفق به کسب گواهینامه‌های اشتغال شده‌اند.

 3 هزار فقره وام به سربازان وظیفه مهارت‌آموز پرداخت شده است 

سردار کمال تصریح کرد: 3 هزار فقره وام به سربازان وظیفه مهارت‌آموز پرداخت شده است و بخش عمده این تسهیلات توسط بانک سپه پرداخت و انتظار می‌رود 17 بانک عامل دیگر نیز به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح ادامه داد: 63 هزار سرباز امسال برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغال ثبت نام کردند که از این بین پرونده 44 هزار سرباز به بانک‌های عامل ارسال و از این بین مراحل تکمیل پرونده 16هزار سرباز نهایی شده است.

 سالانه بین 300 تا 350 هزار سرباز وظیفه وارد نیروهای مسلح می‌شوند 

وی با بیان اینکه سالانه بین 300 تا 350 هزار سرباز وظیفه وارد نیروهای مسلح می‌شوند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح از سال 96 تصمیم گرفتند تا به واسطه خدمتی که سربازان برای حفظ استقلال و امنیت کشور انجام می‌دهند و قرارگاه‌های مهارت آموزی و توانمندسازی را برای اشتغال پس از دوران خدمت را راه اندازی کرده‌اند.

 قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغال در سپاه استان راه اندازی شد 

سردار محمدرضا موحد در حاشیه بازدید سردار کمالی مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از کارگاه‌های مهارت آموزی سپاه استان در گفت و گو با خبرنگاران، بیان کرد: قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در سپاه استان قم با هدف جذابیت، نشاط، توانمندسازی و اشتغال راه اندازی شده است.

وی با اشاره به دغدغه و تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال سربازان، بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها، اشتغال سربازان پس از پایان دوران سربازی است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم تصریح کرد: برای سربازان وظیفه پس از گذراندن این دوره مهارتی، گواهینامه معتبر فنی و حرفه‌ای ارسال صدور و به تبع آن امکان بهره‌مندی از وام اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

سردار موحد ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر 1500 سرباز وظیفه در دوره‌های مهارت آموزی شرکت و گواهینامه‌های معتبر برای آنها صادر شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه هم راستا با سایر نیروهای مسلح در سپاه استان قم نیز تشکیل شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی قرض الحسنه به سربازان برای ایجاد اشتغال همکاری لازم را داشته باشند.

سردار موحد گفت: از ابتدای سالجاری 79 دوره آموزشی توسط سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره ورزش و جوانان برای سربازان وظیفه برگزار شده است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم خاطرنشان کرد: این کارگاه‌های مهارت آموزی علاوه بر سپاه در سایر نیروهای مسلح مستقر در این استان نیز برپا شده است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/40623
اخبار مرتبط

نظرات شما