۳ هزار و ۵۹۲ بازدید از واحد‌های صنفی مختلف قم صورت گرفت

رئیس مرکز بهداشت قم گفت: از ابتدای آغاز طرح نوروزی مرکز بهداشت در ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون، سه هزار و ۵۹۲ نظارت بهداشتی توسط کارشناسان استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیامک محبی گفت: این نظارت‌ها منجربه صدور ۱۳۹ اخطار و همچنین تعطیلی ۱۷ اماکن و واحد توزیع مواد غذایی شده است.

 رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این نظارت‌ها، یک هزار و ۵۰ مورد کنترل کیفی آب و ۷۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صورت گرفته است.

او  ادامه داد: ۳۷۳ مورد از نظارت‌ها در قالب تیم مشترک با سازمان‌های مرتبط انجام شده است.

به گفته محبی، در نظارت‌های بهداشتی صورت گرفته تاکنون، هفت هزار و ۹۷۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شده است.

 رئیس مرکز بهداشت قم گفت: در بازدید‌های صورت گرفته، سه هزار و ۸۹۸ آموزش به متولیان امر صورت گرفته و چهار هزار و ۸۹۳ اقلام آموزشی چاپی نیز بین آن‌ها توزیع شده است.

محبی با بیان این‌که در این مدت به ۱۰۴ شکایت اعلام شده به سامانه ۱۹۰ رسیدگی شده است، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر نوع تخلف بهداشتی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، کارشناسان سلامت و بهداشت محیط مرکز بهداشت در قالب طرح نوروزی نسبت به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نظارت بر اماکن عمومی حتی روز‌های تعطیل اقدام می‌کنند.

 رئیس مرکز بهداشت قم اضافه کرد: در این طرح کنترل و نظارت به‌ویژه بر اصناف مستقر در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و جمکران بیشتر بوده است.

به گفته محبی، این کارشناسان در قالب هفت اکیپ با سازمان‌هایی از جمله صمت، اتاق اصناف و دامپزشکی گشت مشترک نیز خواهند داشت.

 رئیس مرکز بهداشت قم تاکید کرد: بازرسان بهداشتی ضمن بازدید از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن و مراکز بین‌راهی، محل اسکان نوروزی فرهنگیان و مکان‌های اقامتی و زائرپذیر و ارایه آموزش‌ها و تذکرات لازم به متصدیان و مسوولان اماکن مذکور، در خصوص نواقص بحرانی و غیربحرانی، رعایت بهداشت محیط، بهداشت فردی و ابزار کار اقدام می‌کنند.

طرح سلامت نوروزی مرکز بهداشت قم از ۲۴ اسفندماه پارسال آغاز شده و تا ۱۴ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد؛ تشدید نظارت‌های بهداشتی نیز تا پایان ماه رمضان در قم ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41164
اخبار مرتبط

نظرات شما