مسئول بسیج جامعه زنان قم در گفتگو با قم فردا؛

والدین آغاز تکالیف شرعی فرزندان را جشن بگیرند

مسئول بسیج جامعه زنان قم گفت: از خانواده‌ها زمانی که فرزندان دختر و پسر آنها به سن تکلیف می‌رسند به آنها تبریک بگویند و یک هدیه هرچند کوچک برایشان تدارک ببینند و آغاز تکالیف شرعی را جشن بگیرند.

زینب فرخ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم در حاشیه برگزاری جشن دختران روزه اولی‌ که در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حرم حضرت معصومه سلام الله علیه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: برگزاری جشن روزه اولی‌ها و هر نوع جشنی که آغاز عبادت را گرامی می‌دارد تاثیر بسیاری در پایه گذاری اعتقادات کودکان دارد و این موضوع باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان باید از همان ابتدا عبادات و تکالیف شرعی را یک عنایت ویژه بدانند وقتی آغاز این عنایت ویژه با جشن برگزار شود هر زمان که تکالیف شرعی را انجام می‌دهند با همان شوق و شور اولیه عبادات را به جا می‌آورند.

فرخ تصریح کرد: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم زمانی که فرزندان دختر و پسر آنها به سن تکلیف می‌رسند به آنها تبریک بگویند و یک هدیه هرچند کوچک برایشان تدارک ببینند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امام علی بن ابی طالب علیه السلام قم ادامه داد: با ابتکار سپاه قم و همکاری حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم جشن روزه اولی‌ها تدارک دیده شده است که مورد استقبال خانواده‌های دیگر استان‌ها نیز قرار گرفته است و برخی از دختران حاضر در این جشن از دیگر استان‌ها به قم آمدند.

فرخ تصریح کرد: در زمانی که دشمنان با انواع برنامه‌ها اعتقادات و دین را مورد هجمه قرار داده برگزاری مراسم‌های مذهبی با حضور کودکان و نوجوانان یکی از راه‌های مقابله با این هجمه‌ها است وقتی اعتقادات از پایه قوی باشد دشمنان در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41193
اخبار مرتبط

نظرات شما