رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش قم:

دانش‌آموز قمی به المپیاد جهانی جغرافیا راه یافت

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش قم گفت: یک دانش‌آموز قمی با پیروزی در المپیادهای کشوری، امسال به نوزدهمین المپیاد جهانی جغرافیا در کشور اندونزی اعزام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمدعلی صمدانی اقدم افزود: ۱۱ نفر از دانش‌آموزان استان قم سال گذشته موفق به کسب مدال‌های طلا و نقره در رشته‌های مختلف المپیادهای کشوری شدند و یک نفر موفق به راهیابی به مرحله جهانی شد.
وی اضافه کرد: مرحله اول المپیادهای کشوری در بهمن‌ماه و مرحله دوم در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در مرحله نهایی با برگزاری اردوی تابستانه و ارزیابی نهایی، دانش‌آموزان برتر برای شرکت در المپیاد جهانی انتخاب می‌شوند.
به گفته وی، دانش‌آموز زینب سادات موسوی پس از شرکت در المپیاد کشوری جغرافیا و کسب مدال طلا، همراه تیم چهارنفره کشورمان به المپیاد جهانی جغرافیا اعزام می‌شود.
صمدانی بیان کرد: دانش‌آموزان مستعد از پایه هشتم و نهم شناسایی می‌شوند و (رسماً از پایه دهم) با عضویت در خانه المپیاد استان نسبت به تقویت استعدادها و مهارت‌های آن‌ها اقدام می‌شود.
وی افزود: در خانه المپیاد دانش‌آموزان برگزیده المپیادهای سال گذشته نسبت به تدریس و آموزش به دانش‌آموزان مستعدی که قرار است در مراحل کشوری شرکت کنند، اقدام می‌کنند و کلاس‌های مختلف دیگری نیز برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که امسال برای دومین سال یک نفر از قم عضو تیم ملی جغرافیای کشور است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز یک دانش‌آموز از استان قم در المپیاد جهانی جغرافیا که به‌صورت مجازی در کشور فرانسه برگزار شد، شرکت کرد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41497
اخبار مرتبط

نظرات شما