عضو شورای اسلامی شهر قم:

 شهرداری قم در قالب لایحه برنامه‌های خود را برای کاهش تورم ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: باید سهم مدیریت شهری در کاهش تورم تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود و  شهرداری قم در قالب لایحه برنامه‌های خود را برای کاهش تورم ارائه دهد.

معصومه آمره در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت:  با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر مقدس قم مجموعه مدیریت شهری است.
وی گفت: با افزایش هزینه‌های زندگی شهری و نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان و سهم مدیریت شهری در سبد هزینه‌های خانوار، می‌بایست نسبت به کاهش اشاره‌ای اقتصادی به مردم اقدام عاجل صورت گیرد و سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود.
آمره بیان داشت: می‌بایست در سال ۱۴۰۲ برای رشد اقتصاد شهری و توسعه حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای را پیاده‌سازی و اجرا نماید و قطعاً شورای اسلامی شهر نیز حمایت خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌های رسیدن به رشد اقتصاد شهری، رفتن به سمت هوشمند سازی سیستم شهری می‌باشد، شهرداری‌ به‌عنوان متولی اداره شهر می‌تواند با فرایند هوشمند سازی، باعث مدیریت و کاهش هزینه‌های شهری شده و با همکاری مدیریت امور مالیاتی به‌عنوان منبع تأمین درآمد شهر باعث افزایش جذب زائر و گردشگر حتی در زمان‌های معمولی سال شود.
وی افزود:به‌طور مثال از طریق توسعه مراکز کارآفرینی شهری، ایجاد بازارچه‌های روزانه، هفتگی و فصلی نیز می‌توان به اقتصاد شهر و مردم کمک کرد زیرا که این اقدام باعث ایجاد شغل و کمک به رشد تولید خواهد شد، چراکه مسیر تولید به مصرف ، دارای هزینه‌هایی است و این اقدام باعث می‌شود کالاها باقیمت‌های پایین‌تری به دست مصرف‌کننده برسد و مسیر تولید نیز پویاتر خواهد شد.
آمره تأکید کرد: در راستای کمک به مردم تخفیفات نقدی و تقسیط عوارض شهرداری و همین‌طور  تعیین و تکلیف حدود ۱۰ هزار پرونده قطعی قلع ساختمان جز برنامه‌های سال جدید خواهد بود.
وی اضافه کرد: امیدوار هستیم همان‌طور که رهبری معظم فرمودند، سال ۱۴۰۲ شیرینی موفقیت‌ها کام مردم عزیز را شیرین کند و بتوانیم در حوزه‌های مختلف عمرانی ، فرهنگی ، اقتصادی در مجموعه مدیریت شهری به نفع مردم قدم برداریم.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/41503
اخبار مرتبط

نظرات شما