در دیدار با مدیر جامعه الزهرا (س)عنوان شد؛

نگاه تحسین‌برانگیز سفیر واتیکان به فعالیت بانوان در ایران

سفیر واتیکان در ایران در دیدار با مدیر جامعه الزهرا (س)، فعالیت بانوان کشور در عرصه‌های مختلف را مورد اشاره قرارداد و گفت: آینده درخشانی را برای ایران می‌بینیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از مرکز خبر حوزه، آندژی یوزوویچ در این دیدار ضمن قدردانی از مسئولان جامعة الزهرا و ابراز خرسندی از آشنایی با فعالیت‌های این مجموعه، اظهار داشت: برای من بسیار جالب بود که در این مؤسسه علاوه بر پرورش روح و آموزش معنوی به سلامت جسم بانوان هم اهمیت داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: هیچ کشوری بدون پیشرفت زنان در عرصه‌های مختلف، توسعه پیدا نخواهد کرد و با توجه فعالیت زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف از جمله تحصیل در سطوح بالای علمی، آینده درخشانی را برای ایران می‌بینم.
سفیر واتیکان در ایران بیان داشت: مایلم به خانم‌های حاضر در این جلسه و همه بانوانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، درس می‌خوانند و دوست دارند روح و تفکر خود را گسترش دهند، تبریک بگویم؛ این آینده است، نه فقط آینده، بلکه توسعه یک کشور است.
وی عنوان کرد: بسیاری از کشورها می‌توانند از ایران الگو بگیرند و اجازه پیشرفت به بانوان کشور خود را بدهند، ناآگاهی فقط مختص آقایان نیست، ناآگاهی مانع توسعه می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند با ناآگاهی توسعه پیدا کند.
وی افزود: وقتی مادری ناآگاه باشد، چگونه می‌تواند آن ارزش‌های مهم را به فرزندان خود انتقال دهد. مادر اگر آموزش خوبی دیده باشد، بهتر می‌تواند آن ارزش‌ها را به فرزند خود انتقال دهد.
یوزوویچ همچنین از ایجاد تعامل و گفت‌وگو بین واتیکان با حوزه‌های علمیه درباره مسائل بین المللی استقبال و بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی و گفت‌وگوی بین ادیانی برای رسیدن به صلح و آرامش در جهان تاکید کرد.
سفیر واتیکان در ایران بیان داشت: کاردینال میگل آنجلو ایوزو به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، پیام گسترش عشق، دوستی و برادری را برای مسلمانان ارسال کرد و امر محقق نمی‌شود، مگر اینکه گفت و گو را گسترش دهیم و در این صورت می‌توانیم صلح را برای همه دنیا ایجاد کنیم.
یوزوویچ با اشاره به گسترش همکاری‌های علمی بین واتیکان و حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: همکاری‌های علمی و فرهنگی می‌تواند بین فضاهای فرهنگی و هنری سایر ادیان مقدس و جمهوری اسلامی شکل بگیرد که امیدواریم این امر هم محقق شود.

پیام دین اسلام، صلح و آرامش است

مدیر جامعه الزهرا(س) نیز در این دیدار گفت: تعداد زیادی از طلاب علوم دینی این مجموعه، تحصیلات خود را از ابتدا تا انتها در جامعة الزهرا گذرانده اند و یک سیر نظام‌مند و هدف‌مند در حوزه تعلیم و تربیت از مهد کودک تا بالاترین سطوح علمی دانشگاهی و حوزوی در این مجموعه وجود دارد.
سیده زهره برقعی با اشاره به فعالیت مجموعه ورزشی شهیده سیاری ویژه بانوان، اظهار داشت: در این مؤسسه علمی حوزوی، علاوه بر بحث‌های علمی و معنویت به مسائل تربیتی و رشد جسمی بانوان اهمیت داده می‌شود، همچنین امور رفاهی و خدماتی در اختیار بانوان قرار دارد تا نیازهای خود را تأمین کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در تعامل و گفتمان بین ادیانی، تعقل و عقلانیت است، گفت: اگر ما به دنبال تعقل و معنویت باشیم، با توجه به اینکه معنویت، گمشده بشر امروز است، می‌توانیم قدم‌های خوبی برای تعامل بین الادیان و هم افزایی برداریم.
مدیر جامعة الزهرا تصریح کرد: ما نقاط مشترک بسیار زیادی داریم و موضوعاتی چون مبارزه با ظلم و ستم، عدالت خواهی، مبارزه با تروریسم و بی‌ایمانی، ایجاد صلح، آرامش و معنویت در جامعه و ارائه راهکارهایی برای تحکیم بیشتر خانواده می‌تواند محور بحث‌های ما باشد.
برقعی افزود: متأسفانه در غرب، تصویر درستی از اسلام ارائه نشده و اسلامی که در غرب مطرح است، اسلام واقعی نیست؛ شما در ایران می‌توانید با اسلام واقعی آشنا شوید و این آشنایی از طریق ارتباط با حوزه‌های علمیه میسر می‌شود.
وی در ادامه، آمادگی جامعة الزهرا برای تعامل با مراکز علمی بانوان در واتیکان را اعلام کرد و گفت: اگر واتیکان، مراکز و نهادهای خاصی برای بانوان داشته باشد، می‌توانیم با آنها ارتباط و تعامل داشته باشیم و به طور کلی، جامعة الزهرا برای گفت و گوهای بین ادیانی و تعامل با بانوان فرهیخته مسیحی برای حل معضلات بین المللی اعلام آمادگی می‌کند.
مدیر جامعة الزهرا همچنین با اشاره به روز جهانی قدس، عنوان کرد: بیت المقدس نمونه خاص و اختصاصی زندگی مسالمت آمیز بین ادیان بوده، اما متأسفانه بیش از ۷۰ سال است که مردم فلسطین از خانه‌های خود رانده شدند و از کمترین حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند که این موضوع هم می‌تواند یکی از محورهای بحث ما در آینده باشد و معتقدیم که شما می‌توانید نقش خوبی در این زمینه ایفا کنید.
برقعی در پایان ابراز داشت: پیام دین مقدس اسلام، عشق، صلح، آرامش و دوستی است و ماه مبارک رمضان هم ماه صلح، آرامش و دوستی است که امید است با کمک هم بتوانیم صلح و آرامش را به جهان هدیه دهیم.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41520
اخبار مرتبط

نظرات شما