مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم:

۱۰ هزار و ۲۸۰ شهروند قمی آموزش امداد دریافت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۸۰ نفر از شهروندان این استان آموزش‌های مختلف امدادی را دریافت کردند و قم جزو پنج استان برتر در سطح کشور شناخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا بهرامی افزود: هلال‌احمر بدنه قوی مشارکت‌های مردمی دارد که اعضای آن هستند و در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امدادگران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که داوطلبان بزرگ‌ترین پتانسیل جمعیت هلال‌احمر هستند، اضافه کرد: امدادی که در حوادث مختلف انجام می‌شود با استفاده از ظرفیت داوطلبان است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۴۷۰ مورد حادثه به جمعیت هلال‌احمر قم اعلام که در این حوادث به ۱۹ هزار و ۶۵۱ حادثه‌دیده امدادرسانی شد.

بهرامی افزود: در حوزه امداد و نجات در سه ماه آخر سال گذشته، داوطلبان این جمعیت در حوادثی از جمله برف و کولاک، حوادث جاده‌ای، زلزله خوی و ترکیه، مراسم نیمه شعبان و عید نوروز امدادگران در آماده‌باش و خدمت‌رسانی بودند.

وی با اشاره به حوزه معاونت جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: در این حوزه دوره‌های آموزشی متنوعی برای داوطلبان برگزار و جوانان علاقه‌مند نیز جذب جمعیت می‌شوند.

وی افزود: حوزه جوانان دارای کانون‌های مختلفی از جمله کارگری تا دانشجویی و مدارس علمیه دارد؛ در همین راستا طبق تفاهم‌نامه با مدیریت حوزه‌های علمیه ۶۰ مدرسه علمیه تحت پوشش جمعیت جوانان هلال‌احمر هستند و آموزش‌های امدادی را فرامی‌گیرند.

۱۳۰ کانون در هلال احمر قم فعال است

مدیرعامل هلال‌احمر قم با بیان این‌که ۱۳۰ کانون در هلال‌احمر فعال است، گفت: در این کانون‌ها بالغ بر ۳۶ رشته آموزشی در حوزه جوانان جمعیت هلال آموزش داده می‌شود؛ بخشی از این کانون‌ها در حوزه اوقات فراغت فعالیت دارد.

به گفته وی، تاکنون ۹ هزار و ۴۴۰ نفر از جوانان قم ثبت سامانه ملی جوانان جمعیت هلال‌احمر شده‌اند.

وی اضافه کرد: «در هر خانه یک امدادگر»، شعاری است که در چند سال گذشته پیگیری کرده‌ایم و در همین راستا سعی کرده‌ایم آموزش کمک‌های اولیه، کمک‌های اولیه در بلایا، آموزش‌های تکمیلی و تخصصی، تخصص در آوار، سیلاب و حوادث، دوره‌های مربی‌گری و دوره‌های ضمن خدمت کارکنان دولت به داوطلبان ارایه شود.

بهرامی ادامه داد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۲۸۰ نفر از شهروندان قم آموزش‌های مختلف امدادی را دریافت کردند و قم جزو پنج استان برتر در سطح کشور شناخته شد.

وی در ادامه با بیان این‌که هفته هلال‌احمر از ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه نام‌گذاری شده است، گفت: شعار امسال این هفته «هلال نشان امید» است و با حضور جمعیت هلال‌احمر برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

وی افزود: حضور در حرم و برگزاری مراسم خطبه‌خوانی، برگزاری همایش بین‌المللی «مبلغان بشردوستی»، دیدار با آیات عظام، برپایی میز خدمت در نماز جمعه و برگزاری اردوهای جهادی از جمله برنامه‌های متنوعی است که در هفته هلال‌احمر برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41815
اخبار مرتبط

نظرات شما