معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم:

استان قم ۱۰۲ خانه هلال فعال دارد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: استان قم ۱۰۲ خانه هلال فعال دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیرحسین علیمردانی معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم، در بازدید مدیران هلال احمر قم از دفتر خبرگزاری فارس در قم، گفت: یکی از فعالیت‌های هلال احمر راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح استان است که در مساجد، کارخانجات، ادارات و ... راه‌اندازی شده‌اند.

علیمردانی با اشاره به اینکه 102 خانه هلال فعال در استان داریم، گفت: این خانه‌های هلال شامل 57 خانه در سطح شهرقم و 45 خانه در سطح روستاها هستند که در قالب آنها 2 هزار و 364 نیروی داوطلب سازماندهی شده‌اند. 

وی گفت: در راستای تحقق شعار «هر خانه یک امدادگر»، خانه‌های هلال که به صورت یک جمعیت هلال‌احمر کوچک هستند، راه‌اندازی شده‌اند و در قالب آن معاونت‌های تخصصی هلال‌احمر اعم از خود امدادی، عضوگیری داوطلبان و ... گنجانده شده است. مسئولیت این خانه‌های هلال بر عهده افراد آموزش دیده است که در مواقع لزوم در محل حوادث حضور یافته و امدادرسانی اولیه را انجام می‌دهند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قم افزود: در طرح ملی «هلال رحمت» مصادف با ماه مبارک رمضان 4714 سبد کالا بین افرادی که به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و دارای پرونده درمانی و دارویی بودند توزیع شد، همچنین طرح سفره‌های مهربانی در سطح خانه‌های هلال و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم نیز برپا شد.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41928
اخبار مرتبط

نظرات شما