کارشناس هواشناسی قم:

پیش‌بینی بارش رگباری و وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در قم

کارشناس اداره کل هواشناسی قم گفت: در چند روز آینده شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید با سرعت ۵۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، بارش رگباری باران همراه با رعدوبرق خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا قاضی گفت: فردا آسمان کمی تا قسمتی ابری به‌تدریج در بعدازظهر با افزایش موقت ابر، وزش باد شدید و گردوخاک و در پاره‌ای از نقاط بارش پراکنده همراه است.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد امروز، حداکثر ۵۵ کیلومتر بر ساعت، فردا و پس‌فردا ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: بارش رگباری امشب کمتر از یک میلی‌متر برای شهر قم پیش‌بینی می‌شود که بیشتر مناطق استان را دربرمی گیرد.

قاضی ادامه داد: برای پس‌فردا صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر وزش باد شدید و گردوخاک است؛ سه‌شنبه نیز این روند ادامه دارد؛ اما مقداری سرعت وزش باد کمتر می‌شود، ولی تقریبا در تمامی روز وزش باد داریم.

وی برای روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری، هوایی آرام، صاف و آفتابی پیش‌بینی کرد.

وی با بیان این‌که روند کاهشی دما تا اواسط هفته جاری ادامه دارد، بیان کرد: امروز، فردا و پس‌فردا دمای هوا مقداری کاهش می‌یابد و در روز سه‌شنبه چهار تا پنج درجه خنک‌تر می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی قم، روز چهارشنبه روند کاهشی دما متوقف می‌شود و هوا رو به گرم‌تر شدن می‌رود؛ پنجشنبه و جمعه دمای هوا افزایش محسوسی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر دمای هوای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۶، ۳۵ و ۳۴ و حداقل دمای هوا نیز ۱۷، ۱۵ و ۱۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/42140
اخبار مرتبط

نظرات شما