قم فردا گزارش می‌دهد؛

راه‌آهن و مدیریت شهری پاسخگوی مردم نیروگاه باشد+ عکس

متأسفانه، به دلیل عدم اجرای کامل برداشتن ریل خط راه‌آهن از داخل شهر قم و عدم اجرای  کامل دیوارکشی سالانه حداقل ۲ شهروند در تصادف با قطار در قم کشته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری‌ یک شهروند قمی در برخورد با قطار در بلوار دادخواه نیروگاه فوت کرد.
متأسفانه، به دلیل عدم اجرای کامل برداشتن ریل خط راه‌آهن از داخل شهر قم و عدم اجرای  کامل دیوارکشی سالانه حداقل ۲ شهروند در تصادف با قطار در قم کشته می‌شوند.
حضور میدانی خبرنگار ما نشان‌دهنده رهاشدن بلوک‌های آماده نصب اطراف خطوط راه‌آهن را نشان می‌دهد؛ اما دلیل عدم نصب این بلوک‌ها مشخص نیست تا جایی که اهالی بعد از تصادف اخیر و کشته‌شدن یک شهروند با نصب بنر ادامه بلوک گذاری را خواستار شدند.
طرح دیوارکشی خطوط ریلی بین شهر قم سال ۹۳ با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از حدفاصل روگذر تونل امامزاده ابراهیم و بزرگراه امام علی (ع) آغاز شد و متولی آن اداره کل راه و شهرسازی استان قم است.
خطوط راه‌آهن قم از ایستگاه بزرگ باری، ابتدای جاده قدیم قم تهران، منطقه نیروگاه و ایستگاه کنار منطقه دور شهر، یزدان‌شهر و جمکران عبور می‌کند.
به نظر به‌جای دیوار بتنی اگر نرده فلزی استفاده می‌شود منظر بهتری داشت؛ اما اکنون اولویت جان مردم است تا همین دیوار بتنی ادامه پیدا کند.
کاهش آلودگی صوتی ناشی از عبور ناوگان ریلی برای ساکنان حریم این خطوط، استانداردشدن سرعت قطارها حین عبور از محدوده شهری از اهداف اجرای دیوار حائل در اطراف خطوط ریلی قم عنوان شده است.
بدون شک امنیت لازم برای شهروندان و مجاوران خطوط راه‌آهن همواره باید موردتوجه مسئولین قرار بگیرد، و مدیریت شهری از جمله اعضای شورای شهر قم باید این مطالبه را از راه‌آهن و دیگر نهادهای مربوطه داشته باشند.


انتهای پیام/


گالری عکس
http://qomefarda.ir/42903
اخبار مرتبط

نظرات شما