فرماندار شهرستان کهک:

احداث تقاطع غیرهمسطح ورجان - کهک قم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

فرماندار شهرستان کهک قم گفت: طرح احداث تقاطع غیرهمسطح در روستای ورجان این شهرستان اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

علیرضا گلچین پور اظهار داشت: ورجان که اولین روستای ورودی به شهرستان کهک از سمت شهرک پردیسان قم است در ایام تعطیلات با ترافیک بالای خودروها همراه است و برای بهبود وضعیت تردد دو برنامه در دستور کار قرار دارد.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی ادامه داد: اولین برنامه احداث تقاطع غیرهمسطح در روستای ورجان بود که پیش‌بینی می‌شود این طرح اواخر نیمه اول امسال به بهره‌برداری برسد.
وی میزان بودجه هزینه شده برای این طرح را حدود ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
فرماندار کهک قم با اشاره به اینکه در دومین برنامه قرار است عرض جاده در روستای ورجان ۲۰ متر افزایش یابد گفت: طبق طرح هادی روستای ورجان قرار است در عرض فعلی جاده که به ۲۰ متر می‌رسد، بازنگری شود تا اداره کل راه و شهرسازی استان عرض جاده را به ۴۰ متر برساند.
وی بیان کرد: در وهله اول کارگروهی در فرمانداری کهک تشکیل شد و افزایش عرض جاده به تصویب رسید و اکنون طرح برای تصویب به کارگروه فنی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ارسال می‌شود.
فرماندار کهک پیشرفت حدود ۷۰ درصدی دو باند کردن محور پردیسان قم به ورجان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌های در حال اجرا در کهک ذکر کرد.
گلچین پور اجرای طرح هادی روستای ورجان و بررسی ساخت پارک دوهکتاری در ورجان را از دیگر برنامه‌های مهم پیشروی شهرستان کهک عنوان کرد و با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: طرح مسکن ملی با احداث ۱۰۰ واحد در ورودی شهرستان کهک در حال انجام است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی بیان کرد: یکی از کارهای دیگری که باعث جذب گردشگر در شهرستان می‌شود ایجاد سایت پروازی است که ۱۵ هکتار زمین بین روستاهای "میم" و "قبادبزن" در سال گذشته برای این کار در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قم قرار گرفته است.
به گفته فرماندار کهک، ایجاد سایت تیراندازی به اهداف پروازی نیز بین پردیسان و ورجان مجوز لازم را گرفته است تا این سایت پذیرای علاقه‌مندان به تیراندازی باشد.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
با مصوبه هیئت دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.
اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ورجان در مسیر جاده قم به کهک از مصوبات سفر دی‌ماه سال ۱۴۰۰ رئیس‌جمهور به قم بود.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43005
اخبار مرتبط

نظرات شما