فرماندار شهرستان کهک:

۱۰ روستا در شهرستان کهک قم ظرفیت ایجاد بوم‌گردی دارند

فرماندار شهرستان کهک گفت: ۱۰ روستای این شهرستان که در منطقه ای ییلاقی واقع شده و از آب و هوای مناسبی برخوردار است ظرفیت ایجاد خانه های بوم گردی را دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
علیرضا گلچین پور اظهار داشت: در هر دو بخش فردو و مرکزی شهرستان کهک ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد بوم‌گردی‌ها وجود دارد و باید زیرساخت‌های لازم برای این امر ایجاد شود.
وی ادامه داد: در بخش فردو ظرفیت برای ایجاد بوم‌گردی‌ها بیشتر است و از ۱۰ روستای مذکور هشت روستا در بخش فردو و ۲ روستا در بخش مرکزی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت بوم‌گردی‌ها در شهرستان کهک محدود است ابراز داشت: هم اکنون در نقاط بالادستی شهرستان کهک در منطقه وسف و مجتمع ملاصدرا از جمله بوم‌گردی‌های فعال در این شهرستان هستند.
فرماندار کهک افزود: در روستاهای وشنوه، دستگرد و میم قرار است به‌زودی پنج مجتمع بوم‌گردی ایجاد شود.
گلچین پور با اشاره به نحوه اعطای تسهیلات دولتی به متقاضیان ایجاد بوم‌گردی‌ها گفت: اعطای تسهیلات بستگی به طرح دارد که چه مقدار برای تکمیل آن پیش‌بینی‌شده باشد.
وی ادامه داد: باتوجه‌به شرایطی که طرح دارد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پرونده تسهیلات موردنیاز را در کارگروه تسهیل امور اقتصادی بررسی خواهد کرد.
وی تأکید کرد: خانه‌های بوم‌گردی تأثیر زیادی در اقتصاد منطقه کهک دارند؛ چون ماندگار مسافر را بیشتر می‌کنند و منطقه در کارهای اقتصادی و گردشگری رونق می‌گیرد.
شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای ۲ بخش مرکزی و فردو است. جمعیت ثابت این شهرستان ۳۰ هزار نفر و جمعیت متغیر آن تا ۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
با مصوبه هیئت دولت و پیگیری‌های استاندار وقت قم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تشکیل شهرستان‌های جدید کهک و جعفریه در استان قم تصویب شد.






انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43047
اخبار مرتبط

نظرات شما