توسط فرمانده سپاه قم؛

پشتیبانی علمی و پژوهشی فعالیت‌های قرارگاه 19 دی به مرکز پژوهشی مبنا سپرده شد

پشتیبانی علمی و پژوهشی فعالیت‌های قرارگاه 19 دی به مرکز پژوهشی مبنا سپرده شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم با حضور در مرکز پژوهشی مبنا و در دیدار با مدیران این مرکز، طی سخنانی عنوان کرد: قم ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی در عرصه علمی و انسانی دارد که‌ قرارگیری آنها در کنار ظرفیت اجرایی می‌تواند اثرات مثبت زیادی  به بار آورده و به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.
وی اضافه کرد: اقدامات مرکز مبنا در حوزه مسئله‌یابی، بسیار حایز اهمیت است چرا که اگر مسئله به‌درستی شناخته نشود نمی‌توان انتظار داشت که مشکل و چالش موردنظر به‌درستی حل شود.
فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به آینده‌پژوهی و نظام جامعه خانواده نیز از عرصه‌های مهمی است که به حمدالله مرکز مبنا به آنها ورود پیدا کرده است.
وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: اگر جهاد تبیین در شرایط و زمان خود به‌خوبی انجام می‌شد بسیاری از حوادث و اتفاقات سال‌های اخیر رخ نمی‌داد.
فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) با اشاره به نیاز فعالیت‌های منسجم تبینی ذیل قرارگاه جهاد تبیین در بعد استانی، تصریح کرد: جهاد تبیین از مسائل و مباحث مهمی است که باید همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی پای‌کار آن آمده و به‌صورت یک‌صدا و هماهنگ اقدامات موردنظر را پیش ببرند.
وی در پایان عنوان کرد: خانواده، مسجد و آموزش‌وپرورش، سه بنیاد مهم و حیاتی است که باید برای بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه به آنها توجه و اهتمام جدی‌تری صورت بگیرد.
همچنین، محمدتقی دشتی رئیس مرکز پژوهشی مبنا در این دیدار طی سخنانی عنوان کرد: هدف مبنا کارآمدسازی نظام دینی و اسلامی با روش مسئله‌محور راهبرد گرا است.
وی با اشاره به حمایت مبنا از شبکه نخبگانی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: نهادهای مختلف در دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت این نخبگان استفاده می‌کنند.
رئیس مرکز پژوهشی مبنا گفت: اقناع و اجماع بین نخبگان و گفتمان‌سازی مردمی در موضوعات مهم و محوری جزء مسائل مهمی است که توسط نخبگان مبنا در بین مردم و مسئولان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: مسئله‌یابی در عرصه‌های مختلف و اولویت‌بندی و تبدیل آنها به‌نظام واره، مسئله‌شناسی، جریان‌شناسی، وضعیت‌شناسی و آینده‌پژوهی، مبانی نظری حکومت اسلامی، منظومه کارآمدسازی نظام اسلامی، نظام جامعه خانواده و طرح جامع عفاف و حجاب مهم‌ترین کلان پروژه‌های مبنا است.
دشتی اختلال در ارزش‌ها و هنجارهای بنیادی، مشکل در ساختارهای اجتماعی و اختلال در وحدت و انسجام ملی را بستر شکاف‌های داخلی نام برد و گفت: اختلال در این ساختارها سبب ایجاد اختلال در نظام خانواده، بخش آموزش، عدم هماهنگی در بین نهادهای دینی، رسانه، تولید و رشد اقتصادی، نهاد سلامت و نهاد امنیتی شده است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43328
اخبار مرتبط

نظرات شما