معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم:

انجام بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ عمل جراحی در مراکز درمانی دولتی استان قم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تلاش مسئولان دانشگاه برای ارائه تمامی خدمات موردنیاز بیماران در بیمارستان‌های دولتی گفت: در سه‌ماهه نخست امسال بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ مورد جراحی در مراکز درمانی دولتی قم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مجید محبی با اشاره به اینکه مراکز درمانی دولتی استان قم عمل‌های حراجی را با تعرفه دولتی انجام می‌دهند، اظهار کرد: تلاش کادر درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم این است که تمامی خدمات موردنیاز بیماران در مراکز دولتی ارائه شود.
وی با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۷۶۰ بیمار در ۵ مرکز درمانی دولتی قم تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، گفت: استفاده از ظرفیت پزشکان متخصص و توانمند موجب استقبال مطلوب بیماران از خدمات جراحی در بیمارستان‌های دولتی استان قم شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴ هزار و ۲۸۶ عمل در مجتمع بیمارستانی خیرین سلامت، ۲ هزار و ۷۵۹ عمل جراحی در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی - امیرالمؤمنین، یک هزار و ۷۴ مورد در بیمارستان کامکار عرب‌نیا، یک هزار و ۵۸ مورد در بیمارستان شهدا و ۵۸۵ مورد جراحی نیز در بیمارستان حضرت فاطمه معصومه (س) انجام شد.
*صدور یک مجوز بین‌المللی برای بیمارستان شهید بهشتی قم  
وی از صدور مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل در بیمارستان شهید بهشتی قم خبر داد و گفت: در نامه سرپرست مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت به مهدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح شده است که برابر  نتایج‌  ارزشیابی‌ آن‌ دانشگاه‌ و ممیزی‌ نهایی‌  به‌عمل‌آمده‌، بیمارستان‌ شهید بهشتی‌ شهر قم‌ به‌صورت‌ موقت‌ حائز شرایط‌ پذیرش‌ بیماران‌ بین‌الملل‌ است.
محبی از دستاوردهای مجتمع خیرین سلامت در سال گذشته نیز یادکرد و گفت: این مجتمع با دارابودن نزدیک به ۵۰۰ تخت فعال بیمارستانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی در سطح استان مطرح بوده و به‌عنوان قطب درمان ناباروری، سوختگی، روانپزشکی، حوادث ترافیکی، زنان و زایمان، نوزادان، جراحی عمومی، اعصاب و ارتوپدی مطرح است.
 
وی افزود: در طی ســال ۱۴۰۱ اقدامــات مهمی در حوزه‌های درمانــی، عمرانی، افتتاح بخش‌های جدید و اصلاح فرایندهای مهم صورت گرفت و همچنین در قالب جلسه، کمیته و بازدید میدانی صدها مصوبه خرد و کلان در طول ساعت‌ها کار کارشناسی انجــام و با پیگیری‌های مکرر مصوبات و رفع نقایص، پیشــرفت‌های مهمی حاصل شد.
 
محبی از ارائه خدمات متخصصین قلب با تعرفه دولتی در بیمارستان شهدای قم خبر داد و گفت: انجام اکو قلب در درمانگاه این بیمارستان در صورت صلاح دید پزشک انجام می‌شود و پزشکان متخصص قلب در صبح روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه در این مجموعه حضور دارند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43518
اخبار مرتبط

نظرات شما