استاندار قم:

اعلام آمادگی قم برای میزبانی از زائران نجف و کربلا

استاندار قم در نشست مشترک با معاون استاندار و شهردار نجف گفت: استان قم آمادگی برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی در استان‌های نجف و کربلا به‌ویژه در ایام اربعین حسینی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، نشست مشترک سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم با هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف کشور عراق، عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف و هیئت همراه در دفتر امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.
استاندار قم در این نشست ضمن خوشامدگویی به مهمانان کشور عراق در قم عنوان کرد: افتخارمان این است که در کنار مضجع شریف فاطمه معصومه (س) هستیم که به اعتبار کلام بزرگان دینی‌مان، زیارت ایشان در قم ثواب زیارت حرم مطهر حضرت زهرا (س) را دارد و به برکت بانوی کرامت سالانه میزبان ۲۰ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی در شهر مقدس قم هستیم.
شاهچراغی گفت: قبل از انقلاب، شهر قم به‌واسطه وجود حوزه علمیه بسیار تحت‌فشار حکومت طاغوت بود و اقداماتی که در شهر مقدس قم پس از انقلاب اسلامی صورت‌گرفته، قابل‌مقایسه با قبل از آن نیست؛ گرچه کارهای بسیاری نیز باید انجام شود که در حال اجرا است.
وی اظهار کرد: از جمله مواردی که قطعاً در ارتباط بین قم و سایر کشورها مؤثر است، ایجاد فرودگاه می‌باشد که مقدمات آن فراهم شده است.
استاندار قم با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار واحد صنعتی و کارخانه در قم فعال هستند، گفت: عمده این کارخانه‌ها در صنایع زیرگروه پتروشیمی و مواد اولیه صنایع شیمیایی است؛ همچنین دو صنعت فرش و کفش در قم با سطح و کیفیت بالایی تولید می‌شود که ما بیش از ۴۰۰ واحد تولید کفش در قم داریم و در این بخش ارتباط خوب و مناسبی بین بازرگانان قمی و عراقی وجود دارد.
وی تأکید کرد: البته مهم‌تر از اینها، مباحث حوزه‌های فرهنگی و دینی است که بحمدالله بین حوزه‌های علمیه قم و نجف و سایر شهرها، ارتباط مناسب و استواری برقرار است.
شاهچراغی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در قم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و سریع‌تر در زمینه سلامت و درمان به مردم قم و زائران ایرانی و غیرایرانی در حال پیگیری می‌باشد، فراهم‌سازی زیرساخت‌های درمانی بزرگ است و حدود ۲ هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم.
وی با بیان اینکه در زمینه برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی در ایام اربعین قم آمادگی کمک به استان نجف را دارد، ابراز کرد: به نظر می‌رسد علاوه بر حوزه خدمات رفاهی باتوجه‌به وجود نیروهای حاذق پزشکی در قم و آمادگی زیرساختی، آماده همکاری در این زمینه با برادران عراقی مخصوصاً در ایام اربعین حسینی هستیم.
استاندار قم ابراز کرد: به‌واسطه وجود عتبات‌عالیات و مزارشریف ائمه اطهار (علیهم‌السلام)، ما نجف و کربلا و سامرا و کاظمین را خانه شیعیان می‌دانیم.
*ارتباط مؤثر و مفیدی بین استان قم و نجف وجود دارد
هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف اشرف نیز در این نشست، ضمن تبریک عید قربان و عید غدیر گفت: خوشحالم که الحمدلله توفیق شد و به قم و زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شدیم این فرصت، بسیار فرصت خوب و مهمی به جهت بهتر خدمات‌رسانی به زوار حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) در ایام اربعین و سایر ایام سال است.
وی با بیان اینکه نجف اشرف و قم تشابهات و نزدیکی بسیاری با یکدیگر دارند، عنوان کرد: این مشترکات نخست دینی و فرهنگی، علمی و سپس بازرگانی و تجاری است و شکر خدا ارتباط مفید و خوبی بین این دو استان وجود دارد.
هاشم الگرعاوی گفت: ما وقتی وارد استان قم می‌شویم احساس می‌کنیم در نجف هستیم و آنچه که دیده می‌شود میزبانی بسیار عالی قمی‌ها از زوار عراقی است.
وی با اشاره به اینکه سقوط صدام، داعش و مشکلات داخلی تأثیراتی برای ما داشته، افزود: ما امروز توسعه ارائه خدمات به زائران را در برنامه داریم و قطعاً ارتباط خوب بین قم و نجف می‌تواند بسیاری از مشکلاتمان را مرتفع کند.
معاون استاندار نجف ابراز کرد: در حکومت قبلی، استان نجف به‌شدت تحت‌فشار و ظلم بود و در بحث زیارت و ارائه خدمات به زوار بسیار با مشکل مواجه بود؛ ولی امروز بسیاری از این مسائل رفع شده است.
وی گفت: بالای ۱۵ میلیون نفر به زیارت حرم مطهر حضرت علی (ع) در ایام اربعین حسینی مشرف می‌شوند که البته باعث افتخار و شرف مردم عراق است که در ایام اربعین میزبان سه تا پنج میلیون زائر ایرانی هستند.
معاون استاندار نجف با تأکید بر اینکه به مدت ۱۷ سال شاهد گرمای تابستانی در عراق هستیم و باید اقدامات لازم و کافی دراین‌خصوص اتفاق بیفتد، بیان کرد: ما با سه مشکل تهیه آب آشامیدنی، تهیه یخ و اقدامات پزشکی در ایام اربعین روبه‌رو هستیم که از استان قم نیز درخواست همکاری و همیاری در این زمینه را داریم که اگر اتفاق بیفتد، میزبانی شایسته‌تری را از زوار اربعین در این زیارت باشکوه خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: اربعین فرصت مناسبی برای همبستگی و اتحاد بین ملت‌های مسلمان است و قطعاً این ارتباط خوب بین ایران و عراق و همکاری برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین خیرات و برکات بسیاری برای هر دو طرف خواهد داشت.
هاشم الگرعاوی خاطرنشان کرد: باید این نعمت وجود حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف را از خدای متعال شاکر باشیم و شاکر بودن این است که وظایف خود را در این مسئولیت به‌درستی انجام دهیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43533
اخبار مرتبط

نظرات شما