معاون استاندار قم:

قم سالانه میزبان یک میلیون زائر عراقی است

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: در طول سال، استان قم میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی است که یک میلیون نفر از این زوار عراقی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،‌ ابوالقاسم مقیمی در نشست مشترک با هاشم الگرعاوی معاون استاندار نجف عراق و عدی عبدالصاحب طویرالخالدی شهردار نجف که با حضور استاندار و شهردار قم در دفتر امور بین‌الملل حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، عنوان کرد: استان قم به برکت وجود آستان مقدس بانوی کرامت، مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر امامزادگان، در طول سال از ۲۰ میلیون زائر ایرانی و غیرایرانی میزبانی می‌کند که یک میلیون نفر از این زائران عراقی هستند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: قم در مراسم اربعین حسینی پس از تهران، با برپایی ۱۵۸ موکب بیشترین موکب خدمت‌رسانی را در کشور عراق دارد که با کیفیت مطلوب و بالایی در شهرهای مختلف زیارتی کشور عراق به زائران عتبات عالیات خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ایام اربعین در مرزهای ایران و عراق نیز موکب‌های خدمت‌رسانی از قم فعال هستند، افزود: هرساله از پنجم ماه صفر، قرارگاه مردمی اربعین قم نیز به صورت دائمی و متمرکز تا پایان ماه صفر در مسجد مقدس جمکران، میزبان صد هزار زائر از سراسر ایران و ۱۱ کشور دنیا است و در بخش‌های اسکان، پذیرایی، سلامت و درمان، فرهنگی و… خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: امیدواریم این پیوندهای بین استان قم و نجف اشرف که سال‌های سال وجود داشته، با قوت بیشتری ادامه پیدا کند و در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … همکاری‌های شایسته و مؤثری صورت پذیرد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43561
اخبار مرتبط

نظرات شما