قم فردا گزارش می‌دهد؛

کارخانه‌های صنعتی قم روی ریل توسعه

کارخانه‌ تولیدی و صنعتی پاکشوما شهرک صنعتی محمودآباد قم با فضای ۴۰۰ هزار مترمربع تولیدی و بیش از ۳ هزار کارگر و صنعتگر در مسیر توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ​​​​​بیش از  ۳۳۰۰ کارگر و صنعتگر در مجموعه تولید لوازم‌خانگی پاکشوما فعال‌اند و روزانه انواع لباسشویی، ظرف‌شویی، جاروبرقی، یخچال و کولرگازی تولید می‌کنند و در مجموع ۳۵ درصد از نیاز داخل توسط این مجموعه تولید می‌شود.

​​​​​​
جمعی از خبرنگاران استان قم بازدیدی از این کارخانه در شهرک صنعتی محمودآباد که بیش از ۸۵ درصد قطعات بومی‌سازی شده است داشتند، امکانات تخصصی و پیشرفت و به‌روز بودن  چرخه تولید از نکات قابل‌توجه این بخش صنعتی قم بود.
محمد میمندی مدیر روابط‌عمومی مجموعه صنعتی پاکشوما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه ما پیرو رسالت اجتماعی و تولیدی که دارد سال‌ها قبل از استان البرز به استان قم نقل‌مکان کرد کارخانه در روزهای ابتدایی شروع به کار ۱۰۰ هزار مترمربع بود و وسعت سالن‌های تولیدی ۶۰ هزار مترمربع بود؛ اما اکنون وسعت سالن‌ها و فضاهای تولیدی به ۴۰۰ هزار مترمربع ارتقا یافته است و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم برداشته است.

​​​​​​
میمندی با اشاره به ادامه توسعه مجموعه تولیدی و صنعتی افزود: در یک دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار عظیمی در این مجموعه انجام شده است ۲۰ میلیون دلار فقط برای اجرای یکی از پروژه‌های کوچک خط تولید یخچال که اکنون در دست اجرا و تکمیل است سرمایه‌گذاری شده است.
مدیر روابط‌عمومی این مجموعه تولیدی و صنعتی بیان داشت: در این کشور کار می‌کنیم پس باید حتماً سرمایه‌گذاری و توسعه را در بخش خصوصی در دستور کار داشته باشیم و برای جوانان که در همین کشور به ثمر و سن اشتغال می‌رسند اشتغال ایجاد کنیم، برخلاف برخی از مجموعه‌هایی که سعی می‌کنند از کشور خارج شوند یا ارز را خارج کنند ما سعی می‌کنیم کار خودمان را در راستای اهداف تولیدی که به نفع کشور و مردم است پیش ببریم.


وی گفت: همچنان برنامه داریم کار خودمان را توسعه دهیم و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی داشته باشیم و امیدوار هستیم که ان شاالله مجموعه‌های مربوطه ما را همراهی کنند تا در راستای انجام‌وظیفه تولیدی بتوانیم به‌درستی عمل کنیم.
میمندی عنوان داشت: ۲۴ سال است در این مجموعه مشغول به کار هستم همه عایدی این کارخانه صرف توسعه و سرمایه‌گذاری توسعه‌ای آن می‌شود رسالت اصلی ما توسعه صنعتی و اشتغال‌زایی برای جوانان و قطع وابستگی به خارج از کشور است.
مدیر روابط‌عمومی این واحد صنعتی اضافه کرد: بخش‌های مختلف این واحد صنعتی خودکفا است تنها برخی از قطعات موردنیاز است که اصلاً داخل کشور وجود ندارد و ناگزیر هستیم که وارد کنیم، یکی از برنامه‌های ما صادرات محصولات تولید شده این کارخانه و ارزآوری است؛ اما در صحنه مشکلاتی در رقابت داریم؛ زیرا برای برخی از قطعات عوارض گمرکی پرداخت می‌کنیم این موضوع قیمت تمام شده محصولات را بالا نگه می‌دارد اگر قانون حقوق و عوارض گمرکی در راستای صادرات برگشت داده شود توان رقابت در صحنه بین‌المللی رو هم خواهیم داشت.

وی افزود: در بخش سردکننده‌ها، تولید لوله‌های مسی و لوله‌های مویی کار عظیمی صورت‌گرفته است و بزرگ‌ترین کارخانه تولید لوله مسی و لوله مویی‌هایی که در حوزه سردکننده موردنیاز است در مجموعه پاکشوما قرار دارد که امکان رقابت را برای من فراهم می‌کند، خلوص مس ایران در دنیا بالاترین خلوص است و بالای ۹۸ درصد است و حتی برای ال جی کره هم تولید داشتیم و آنها از درخت مسی که در ایران برایشان ساخته بودیم روی محصولات خود نصب‌کرده و به آمریکا صادر کردند
میمندی خاطرنشان کرد: مجموعه صنعتی پاکشوما نزدیک به ۸۰۰ مرکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور دارد

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/43614
اخبار مرتبط

نظرات شما