مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم:

پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در قم به متقاضیان آغاز شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم گفت: پس از تخصیص اعتبارات لازم، روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان در استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وحید وزیری راد بیان داشت: در مجموع امسال ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای قم در نظر گرفته‌شده است که پرداخت این میزان تسهیلات به طور حتم موجب افزایش حجم اشتغال و توسعه کسب‌وکارهای خرد در این استان خواهد شد.
وی افزود: با تعیین و تخصیص میزان اعتبارات موردنیاز برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در قم، این تسهیلات توسط بانک‌های توسعه تعاون، بانک رفاه، پست‌بانک، بانک ملی، بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به متقاضیان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی در قم، دستگاه‌های اجرایی مختلفی همچون اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز، ‌ به وظیفه خود عمل می‌کنند.
وزیری راد گفت: وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل استان را به‌صورت مستمر رصد می‌کنیم و تلاش داریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های یاد شده، روند پرداخت این تسهیلات به متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود.
وی همچنین تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل برای رشد مشاغل خانگی در استان قم، ایجاد نمایشگاه‌ها و مراکز فروش مستقیم محصولات تولید شده توسط فعالان این عرصه است که در همین رابطه برنامه‌های متنوعی را برای کمک به فروش بیشتر آنها تدارک دیده‌ایم.
گفتنی است علاوه بر پیگیری روند پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، ارائه مشاوره‌های تخصصی به فعالان عرصه مشاغل خانگی، ‌ برگزاری نمایشگاه و بازارچه محلی به‌منظور ارائه محصولات مشاغل خانگی و تلاش برای افزایش سقف اعتبارات در این بخش، اجرای طرح‌ همکاری با جهاد دانشگاهی در راه توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بهره‌مند از تسهیلات مشاغل خانگی و بازاریابی برای فروش بیشتر محصولات تولیدی ایشان نیز در دستور کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی این حوزه در استان است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44589
اخبار مرتبط

نظرات شما