معاون استاندار قم:

بحران گردوغبار در قم کاملاً جدی است

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم با هشدار نسبت به‌ضرورت توجه به بحران گردوغبار، گفت: وضعیت روزهای ناسالم و بحران گردوغبار در این استان کاملاً جدی است و با ادامه وضع موجود افق روشنی را نشان نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد حاجی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در استانداری قم، تصریح کرد: قم از نظر آب و آلودگی هوا وضعیت مناسبی ندارد و طی سال‌های اخیر سهم استان قم از سرشاخه‌ها نیز با مشکلات و کاهش‌هایی همراه شده است.
وی ادامه داد: طی چند سال اخیر بحران پدیده گردوغبار به یک وضعیت خطرناک تبدیل شده است و اگر نسبت به مسئله گردوغبار در این استان توجه لازم صورت نگیرد به‌زودی آثار آن دامنگیر تهران نیز خواهد شد.
حاجی‌زاده گفت: تعداد روزهای سالم استان طی سال جاری نسبت به دهه‌های گذشته به‌شدت کاهش‌یافته و از طرفی به‌خاطر کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های ادواری و عدم تخصیص حقابه‌ها وضعیت گردوغبار بیش از همیشه مشکل‌ساز شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سطح استان قم افزون بر ۲۵۰ هزار تبعه خارجی به همراه ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین زندگی می‌کنند که هر کدام مباحثی را برای این استان به وجود آورده‌اند.
افزایش چشمگیر تعداد روزهای ناسالم در قم
مدیرکل هواشناسی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، یادآور شد: تعداد روزهای ناسالم استان قم طی ۲۰ سال گذشته به‌شدت افزایش‌یافته و وضعیت نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.
مهران حیدری بنی اضافه کرد: وضعیت خشکسالی و گرمایش هوا در استان قم طی سال‌های هر سال بیشتر شده و شرایط سختی را برای مردم با افزایش گرد و غبارها به وجود آورده است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44631
اخبار مرتبط

نظرات شما