رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم:

۴۶ درصد پست‌های مصوب در دستگاه‌های دولتی قم بلاتصدی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: ۴۶ درصد پست‌های مصوب در دستگاه‌های اجرایی استان بلاتصدی می‌باشد درحالی‌که میانگین کشور در این شاخص ۴۰ درصد است و این موضوع نشان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی قم برای به‌کارگیری نیروهای جدید دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن نادری بیان داشت: در همین رابطه و باتوجه‌به افزایش روند بازنشستگی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در سال‌های آینده، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم با انجام مکاتبه‌های لازم از دستگاه‌های اجرایی خواسته ‌است تا گزارش خروجی کارکنان خود را تا سال ۱۴۰۵ ارائه دهند تا بر اساس برنامه‌ای مدون برای جایگزینی و جذب نیروی انسانی جدید اقدام شود.
وی با اشاره به این که در مجموع ۳۴ هزار و ۱۱۴ نفر در قالب استخدام رسمی، پیمانی و قراردادی در دستگاه‌های اجرایی استان قم مشغول کار هستند، افزود: با درنظرگرفتن روند روبه‌افزایش خروجی نیروها به دلیل بازنشستگی و همچنین اضافه‌شدن شهرستان‌های جدید به قم، ظرفیت جذب هشت هزار نیروی جدید در استان (به‌غیراز معلمان) وجود دارد که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جریان برگزاری نشست‌های تخصصی با مسئولان ملی همچون رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور این موضوع را پیگیری می‌کند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه گزارش عملکرد ۲ سالانه اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان قم، گفت: اعتبارات سال ۱۴۰۰ در حدود ۳۹۴ میلیارد تومان بوده که به میزان ۳۸۸ میلیارد تومان تخصیص (۹۹ درصد) بوده است.
نادری افزود: اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حدود ۴۸۴ میلیارد تومان بوده که به میزان ۴۸۲ میلیارد تومان تخصیص (۹۹.۷ درصد) بوده است؛ اعتبارات اول سال ۱۴۰۲ در حدود ۵۴۴ میلیارد تومان می‌باشد.
گفتنی است اعتبارات هزینه‌ای بین ۲۳ دستگاه‌ اجرایی استانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبادله می‌شود.
وی ادامه داد: اعتبارات سال ۱۴۰۰ در حدود ۷۰۷ میلیارد تومان بوده که به میزان ۴۵۹ میلیارد تومان تخصیص (۶۵ درصد) بوده است (حدود ۴۱۸ پروژه)؛ اعتبارات سال ۱۴۰۱ در حدود ۹۱۳ میلیارد تومان بوده که به میزان ۷۴۳ میلیارد تومان تخصیص (۸۲ درصد) بوده است (حدود ۴۴۴ پروژه).
وی افزود: میزان تخصیص نقدی و معادل نقدی محاسبه شده از اسناد خزانه (تعدیل ۴۰ درصد) معادل یک هزار و ۸۶ میلیارد تومان در دوساله دولت محترم سیزدهم (سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) بوده‌ که معادل تخصیص پنج سال گذشته دولت قبل است؛ اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز در حدود یک هزار و ۶۱ میلیارد تومان می‌باشد.
قابل‌ذکر است، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بین ۶۲ دستگاه‌ اجرایی استانی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مبادله می‌شود؛ در مجموع متوسط رشد اعتبارات در استان قم در این سه‌ساله ۱۴۰۰-۱۴۰۲ حدود ۴۱ درصد است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در ادامه گفت: همچنین عملکرد درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۲ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۱ به میزان سه هزار و ۶۸۱ میلیارد تومان و مصوب سال ۱۴۰۲ به میزان چهارهزار و ۴۲۲ میلیارد تومان است.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44756
اخبار مرتبط

نظرات شما