مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم:

۸۶۱ هزار نفر در قم واجد شرایط حضور در انتخابات هستند

مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: تعداد ۸۶۱ هزار نفر از شهروندان قم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی‌گیری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن محبوبی اظهار داشت: بر اساس قانون جدید انتخابات، از ۱۶ مردادماه امسال پیش ثبت‌نام‌های داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور در قم انجام پذیرفت و تعداد ۸۶۷ نفر پیش ثبت‌نام خود را تکمیل کردند که از این تعداد ۷۳۵ نفر مرد و ۱۳۲ نفر خانم هستند.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم عنوان داشت: استقبال خوبی از سوی داوطلبان در قم صورت‌گرفته و این استان باتوجه‌به جمعیت در مقایسه با سایر استان‌های کشور رتبه سوم را به دست آورده است.
محبوبی ابراز داشت: تعداد ۸۶۱ هزار نفر از شهروندان قم در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رأی‌گیری هستند و این استان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ مشارکت ۵۳ درصدی داشته است.
وی عنوان داشت: با پایان مهلت پیش ثبت‌نام‌های داوطلبان، مراحل رسیدگی به پرونده آنان آغاز شده و این فرایند یک ماه به طول خواهد انجامید و در صورت وجود نواقص موضوع به داوطلبان جهت تکمیل اعلام می‌شود.مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم افزود: افرادی که نتوانستند در مرحله پیش ثبت‌نام اقدام کنند، بر اساس قانون جدید انتخابات نمی‌توانند در مرحله اصلی، ثبت‌نام کنند و در مرحله پیش ثبت‌نام کسی رد صلاحیت نمی‌شود؛ بلکه در صورت بروز مشکل در اسناد هویتی و مدارک درخواست شده و موردنیاز؛ امکان ثبت‌نام در مرحله اصلی که مهرماه امسال خواهد بود برای آنان وجود ندارد.
محبوبی تصریح کرد: امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت از جمله مهم‌ترین راهبردهای برگزاری انتخابات است که این موارد مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و ما در استان قم نیز این موضوعات را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.
زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در قم وجود دارد
وی عنوان داشت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌صورت تمام الکترونیک در استان قم وجود دارد و در این زمینه مشکلی خاصی نداریم.
محبوبی ابراز داشت: احتمال دارد صندوق‌ها رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و حتی برگه‌های رأی هر دو انتخابات یکی شود و برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی موجب خواهد شد تا ظرف مدت یک ساعت بعد از برگزاری انتخابات، نتایج اولیه اعلام شود.
مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری قم با اشاره به‌اضافه شدن دو شهرستان کهک و جعفرآباد به استان قم ابراز داشت: درصورتی‌که جمعیت این شهرستان‌ها به تعداد قانونی برسد؛ امکان‌داشتن نماینده به‌صورت مجزا برای این شهرستان‌ها امکان‌پذیر است، اما امروز زیرساخت‌های لازم اداری در این شهرستان‌ها فراهم نیست و امید است علاوه بر رسیدن جمعیت به میزان کافی برای داشتن نماینده مجزا؛ امکانات و زیرساخت‌های لازم نیز در این شهرستان‌ها مهیا شود.
محبوبی با بیان اینکه مشارکت مردم قم در عرصه انتخابات همواره زبانزد بوده است افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم ولایت‌مدار قم در برهه‌های مختلف و حساس از جمله در برگزاری انتخابات برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی وارد میدان شدند و به وظیفه خود عمل کردند.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/44855
اخبار مرتبط

نظرات شما