رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

کشاورزی قم رو به‌ رشد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می‌گفت: عملکرد دو سال اخیر جهاد کشاورزی استان بر اساس موارد ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی روبه‌رشد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا حاجی رضا در مراسم افتتاح هم‌زمان ۱۸ پروژه کشاورزی که در بخش جعفرآباد قم برگزار شد، اظهار داشت: برنامه آمایش استان ما را موظف به حفظ اشتغال، تولید کشاورزی، حفاظت و حمایت از این بخش کرده است، دغدغه و نگاه ما در جهاد کشاورزی به تولید داخل است با این نگاه بخشی از مشکلات حل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: عملکرد دو سال اخیر جهاد کشاورزی استان بر اساس موارد ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی روند رو به رشدی بوده است.
حاجی رضا تصریح کرد: در دو سال گذشته چهار پروژه مهم در سازمان جهاد کشاورزی استان قم مدنظر بوده است از جمله توجه به پروژه الگوی کشت  که در این زمینه دستاوردهای خوبی کسب کردیم و هدف این بود تا با یک نگاه علمی از ظرفیت آب‌وخاک موجود در استان به بهترین نحو استفاده کنیم در این راستا هر سال ۱۵۰۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در قم عملیاتی می‌شود.
وی افزود: بخش دوم، توجه به مسئله‌دانش بنیان در امور کشاورزی است تا بر اساس این برنامه از تمام ظرفیت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه کشاورزی استان استفاده شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: صدور اسناد اراضی کشاورزی نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در استان است از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ از مجموعه ۶۷۰ پلاک بخش کشاورزی استان قم تنها ۵۵ پلاک تعیین تکلیف شده بود؛ اما در ۲ سال اخیر ۴۰۰ پلاک تعیین تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری و  افزایش تولید ۷ درصدی را مدنظر داریم گفت: توسعه صنایع تکمیلی، گلخانه‌ای و نگاه سرمایه‌گذاری را مدنظر داریم تا زنجیره تولید تکمیل شود.
وی تأکید کرد: طی دو سال گذشته در حوزه کشاورزی ۱۲۹ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۲۹۱ نفر در مناسبت‌های مختلف افتتاح کردیم.
حاجی رضا بیان داشت: در ۱۸ پروژه‌ای که امروز با هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی افتتاح شد ۱۷۲ شغل ایجاد، ۱۴۱ شغل تثبیت و ۱۹۵ خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/44905
اخبار مرتبط

نظرات شما